W czasie szkolenia najczęściej wymieniane przywary łódzkiego pasażera to arogancja, chamstwo i lekceważenie kierowcy. Marcin Małek z działu szkoleń MPK mówi, że chociaż słuchanie wyzwisk nie jest prowadzącym w smak, to powinni zachować spokój. Najlepiej zignorować agresywnego pasażera i nie wdawać się z nim w dyskusję. Trenerzy podpowiadają, kiedy wykazać się asertywnością oraz jak właściwie pomóc osobie niepełnosprawnej.
Kierowcy i motorniczowie w piątek sami siadali na wózku inwalidzkim, by przekonać się, jak trudno dostać się do autobusu. Agnieszka Bereda z działu szkoleń MPK tłumaczy, że kierowca ma umożliwić osobie niepełnosprawnej dostanie się do pojazdu. Nie ma obowiązku wprowadzania wózka. Zawsze można poprosić innego pasażera o pomoc i razem wprowadzić wózek inwalidzki. Najważniejsze, by kierowca wykazał się empatią.
Największym problemem dla kierowców i motorniczych są nie do końca sprecyzowane przepisy, przede wszystkim dotyczące przewozu rowerów. Jeden z mówi, że musi pozwolić przewieźć rower, ale jak się zrobi tłok i dziecko uderzy głową w rower, to poniesie tego konsekwencje. Za dobre chęci straci premię.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?