Kontrapasy, czyli pasy dla rowerów w kierunku przeciwnym do ruchu samochodowego, w pierwszej kolejności mają się pojawić na ulicy Wólczańskiej między Więckowskiego i Próchnika, ul. POW między Jaracza i Narutowicza oraz na Grodzień-skiej i Kowieńskiej na Karolewie.
- Pozornie wydaje się to niebezpieczne, ale takie nie jest, bo rowerzysta ma kontakt wzrokowy z jadącymi samochodami - uspokaja Witold Kopeć, łódzki oficer rowerowy.
Kontrapasy funkcjonują już w Gdańsku, Poznaniu, a także w Zgierzu na ul. Czarnej.
Drugą nowością mają być śluzy rowerowe, czyli poprzeczne pasy o szerokości około 2 metrów, które wyznacza się na skrzyżowaniach. W Łodzi pojawią się one na skrzyżowaniach ulicy Piotrkowskiej z przecznicami, m.in. z Próchnika, Jaracza, Zieloną i Narutowicza. Będą umieszczone między linią zatrzymania samochodów a przejściami dla pieszych. Dzięki nim rowerzyści będą mogli bezpiecznie ustawiać się do skrętu w lewo.
Utworzenie kontrapasów i śluz jest od dawna postulowane przez rowerzystów. Swoje poparcie wyrażą w piątek podczas Rowerowej Masy Krytycznej, czyli przejazdu przez miasto. Rowerzyści startują o godz. 18 z pasażu Schillera.
Czytaj także: Z mieszkania komunalnego do kontenera
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?