Już pod koniec czerwca powinien zostać rozstrzygnięty przetarg na dostawę 22 nowych niskopodłogowych tramwajów, które mają kursować na trasie W-Z. Najważniejszym kryterium w przetargu jest cena. - Stanowi ona 80 proc. punktacji, a pojemność tramwajów i szerokość przejścia nad wózkami po 10 proc. - tłumaczy prezes MPK Zbigniew Papierski.
18 z 22 nowych tramwajów będzie w stałym użyciu, a cztery pozostaną w zapasie na wypadek awarii kursujących po trasie W-Z składów. MPK ubiega się o unijne dofinansowanie na te tramwaje. Ostateczną odpowiedź z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju MPK otrzyma pod koniec czerwca, gdy rozstrzygany będzie przetarg. - Jeżeli nie dostaniemy unijnego dofinansowania, będziemy się o nie ubiegać w nowej perspektywie finansowej – wyjaśnia prezes Papierski.
W unijnej perspektywie finansowej na lata 2014-2020 MPK również chce się ubiegać o zakup 45 nowych, niskopodłogowych tramwajów. Unijne pieniądze mają być przeznaczone również na rozbudowę zajezdni w Chocianowicach.
Oprócz nowych tramwajów, w najbliższym czasie po Łodzi zaczną również jeździć kolejne zmodernizowane tramwaje typu 805N. Zostaną one zaprezentowane w ciągu najbliższych dni.
MPK ogłosiło też przetarg na leasing 40 nowych, niskopodłogowych autobusów (25 przegubowych i 15 jednoczłonowych). Mają one być wyposażone w silniki przyjazne dla środowiska, klimatyzację, biletomaty, system informacji pasażerskiej i kamerę w kabinie prowadzącego. Ich dostawa ma nastąpić w ciągu 18 tygodni od zwarcia umowy najmu, więc do Łodzi powinny dotrzeć jesienią. Umowa ma obejmować również serwis. Władze MPK podkreślają, że leasing jest znacznie tańszym rozwiązaniem niż zakup nowych autobusów. MPK zakłada, że po 8 latach autobusy te zostaną oddane leasingodawcy.
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?