- Nie wiemy jeszcze, w jaki sposób zostanie zburzony. Być może zostanie wysadzony, tak jak sześć lat temu wiadukt na ul. Brzezińskiej? Drugi sposób to rozbiórka - mówi Aleksandra Mioduszewska z biura prasowego ZDiT. - Nie ma wątpliwości, że budowa nowej estakady potrwa co najmniej rok. Tak było w przypadku wiaduktów na ulicach Brzezińskiej i Kopcińskiego. Prawdopodobnie nowa estakada będzie niższa.
Wiadukt na ul. Przybyszewskiego zostanie zburzony dopiero w 2014 r. Jednak utrudnienia w ruchu będą trwały dłużej. Rozpoczną się w 2012 roku od remontu torów na ul. Przybyszewskiego (z wyłączeniem wiaduktu). Gdy nowe szyny będą już położone, drogowcy wezmą się do rozbiórki lub wysadzenie wiaduktu. Zapewniają, że podczas wybuchu wyremontowane torowisko nie ulegnie zniszczeniu.
- Gdy wysadzaliśmy estakadę na Brzezińskiej, zabezpieczyliśmy tory PKP, które znajdowały się pod wiaduktem. Nie uległy zniszczeniu podczas wybuchu - zaznacza Mioduszewska.
Czy łódzcy urzędnicy nie mogliby zaplanować budowy wiaduktu i układania nowych torów na ul. Przybyszewskiego w jednym roku, by oszczędzić nerwów kierowcom? Pracownicy ZDiT nieoficjalnie tłumaczą to kłopotami finansowymi miasta.
- Jednak powinna powstać instytucja, która potrafiłaby logicznie planować remonty na kilka najbliższych lat - mówi prof. Tadeusz Markowski z Uniwersytetu Łódzkiego.
ZDiT zabezpieczył w przyszłorocznym budżecie 1,7 mln zł na dokumentację dotyczącą estakady na Przybyszewskiego.
Więcej estakad do remontu
Nie tylko wiadukt na ul. Przybyszewskiego czekają zmiany. Zburzona lub wyremontowana zostanie też estakada na al. Śmigłego-Rydza (od Piłsudskiego do Milionowej).
Do marca przyszłego roku specjaliści mają ocenić, czy wiadukt na al. Śmigłego-Rydza nadaje się do remontu, czy może powinien zostać zburzony, tak jak estakada na ul. Przybyszewskiego. Jeżeli wybrany zostanie wariant rozbiórki, nie wiadomo czy nowy wiadukt w ogóle zostanie wybudowany. Zarząd Dróg i Transportu rozważa wybudowanie zwykłej jezdni w miejsce wiaduktu.
W projekcie budżetu na 2012 rok ZDiT zabezpieczył pieniądze tylko na dokumentację dotyczącą wiaduktu (np. sposób rozbiórki lub projekt nowej estakady). Ma ona powstać w latach 2012 - 2013 i prawdopodobnie będzie kosztowała około 1,8 mln zł. Remont wiaduktu lub jego wyburzenie mogłoby nastąpić dopiero w 2014 r.
Rozbiórka wiaduktu oznacza, że zniknie asfalt, który trzy lata temu drogowcy położyli na odcinku al. Śmigłego-Rydza, między Milionową a Piłsudskiego. Zarząd Dróg i Transportu wydał na niego 1,1 mln zł...
Zobacz: Łodzianie kochają zakupy
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?