Wiadukt ma siedem przęseł i 16 podpór. Waży 7 tys. ton. Ma długość 140 m, szerokość - 13 m. Gotowy wiadukt znajdujący się jeszcze obok torów zostanie przesunięty na wykonane wcześniej podpory. Do przesunięcia wiaduktu posłużą dwa siłowniki. Na przesunięcie kolosa inżynierowie mają tylko 68 godzin.
Inżynier Piotr Palmowski, dyrektor kontraktu i kierownik budowy trasy Górna powiedział: - Nigdy dotąd w Europie, o ile mi wiadomo, nie przesuwano tak dużego obiektu w tak krótkim czasie.
Samo przesunięcie wiaduktu zajmie osiem godzin. Resztę czasu zajmie rozebranie torowiska i nasypu, a potem, po nasunięciu przęsła, odbudowa torów i nasypu oraz połączenie z istniejącym odcinkiem linii.
Trasa Górna ma zostać oficjalnie otwarta 20 maja 2014 r. Inżynier Palmowski przyznaje, że na razie budowa przebiega z miesięcznym opóźnieniem z powodu długotrwałej zimy.
Czytaj więcej na ten temat: Przesuną gigantyczny wiadukt nad trasą Górna
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?