Stare pociągi mają być zmodernizowane i jeździć m.in. do Sieradza i Łowicza na trasach obsługiwanych przez spółkę Przewozy Regionalne, której udziałowcem jest samorząd województwa łódzkiego.
- Średni koszt kupna każdego ze zmodernizowanych już 9 składów wynosił 900 tys. zł, a jego remont kosztował 6 - 8 mln zł. To znacznie taniej niż kupno nowych pociągów - jeden nowy skład kosztuje 20 - 22 mln zł - mówi Jacek Grabarski z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi.
Pięć "trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych" ma być podstawionych na bocznicy stacji Łódź Kaliska w przyszłym roku. Później będzie ogłoszony przetarg na ich modernizację. Odnowione składy zaczną jeździć w 2013 r.
W kursujących już 9 zmodernizowanych pociągach (wyprodukowane w latach 80. ubiegłego wieku) mieści się po około 190 pasażerów. Przy każdym fotelu jest gniazdko do podłączenia urządzenia elektrycznego, np. laptopa. Składy są też wyposażone w monitoring, klimatyzację, nowoczesne toalety oraz podest umożliwiający wsiadanie osobom niepełnosprawnym. Mogą rozwijać prędkość do 120 km/h.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?