Samorządowcy preferują wariant łączący najkrótszą trasą dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Chodzi o tunel średnicowy pod centrum miasta. Przystanek przesiadkowy ma znajdować się u zbiegu ulic Zielonej i Kościuszki (punkt wspólny z Łódzkim Tramwajem Regionalnym), bądź przy placu Barlickiego.
Zdaniem projektodawców nie stworzenie przystanków przesiadkowych w samym centrum, spowoduje zamieranie ulicy Piotrkowskiej i odpływ klientów do hipermarketów. - Wariant "A" jest szansą rozwoju najdłuższego pasażu handlowego Europy - twierdzi radna Agnieszka Nowak, projektodawca.
Według wnioskodawców, trzeba także zachować spójność systemu komunikacji i nie odbierać możliwości reaktywacji zdewastowanych obszarów śródmiejskich. - Tunel z przystankiem przesiadkowym, w okolicach przyszłego bulwaru Narutowicza jest bardzo korzystny - przekonuje radny Krzysztof Piątkowski, projektodawca. Wariant "B" powoduje przeniesienie tunelu w kierunku północnym z miejscem przesiadania pasażerów niedaleko C.H."Manufaktura".
Ten artykuł bierze udział w konkursie "Tym żyje miasto"
Czytaj także:
- "Polak-Węgier dwa bratanki" - powstanie pomnik przyjaźni
-Powstaną nowe parki i tereny zielone
Zobacz też na MM Łódź
Łódź Design Festival 2010 | |||
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?