Członek Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe Marcin Mochocki, który rozmawiał z marszałkiem województwa łódzkiego Witoldem Stępniem, zdecydował o powrocie w studium wykonalności do koncepcji wykonania przystanku w okolicach ulic Zielona/Kościuszki/Wólczańska.
Marszałek Witold Stępień mówi, że ta zmiana nie opóźni przygotowania studium wykonalności.
Studium wykonalności ma być gotowe we wrześniu. Dokument ma zawierać osiem wariantów. PKP PLK wybierze najkorzystniejszy, ale po konsultacjach z władzami Łodzi i woj. łódzkiego.
W tunelu mogą powstać przystanki kolejowe w następujących lokalizacjach: u zbiegu Zachodniej i Zielonej, (Łódź Centrum), pod Manufakturą od strony ul. Karskiego, pomiędzy ul. Kasprzaka i pl.
Hallera. Pierwszy wariant, tzw. zerowy, zakłada brak jakiegokolwiek przystanku. Warianty od drugiego do czwartego zakładają po jednym przystanku w tunelu, odpowiednio albo Centrum, albo Manufaktura, albo pl. Hallera. Warianty od piątego do siódmego zakładają po dwa przystanki w tunelu w każdej konfiguracji, czyli Centrum i Manufaktura, Centrum i pl. Hallera oraz Manufaktura i pl. Hallera. Ósmy wariant to tunel z trzema stacjami.
W czwartek odbył się happening "TAK dla budowy stacji Łódź Centrum”. Uczestnicy happeningu spotkali się na rogu ulic Zachodniej i Zielonej, gdzie może powstać stacja kolejowa w tunelu przebiegającym pod centrum Łodzi.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?