Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasa W-Z. ZDiT koryguje nową organizację ruchu

Adam Tubilewicz
Jarosław Kosmatka
Od 3 marca wprowadzono zmiany w nowej organizacji ruchu na Trasie W-Z.

Od 1 marca na trzech skrzyżowaniach na Trasie W-Z wprowadzono nową organizację ruchu. Prawdziwy test koncepcja przeszła dopiero w poniedziałek, 2 marca. Tego dnia urzędnicy monitorowali sytuację na drogach i wprowadzili kilka zmian.

- Z naszych obserwacji wynika, że mieszkańcy wiedzieli o zmianach i wybrali trasy objazdowe. Spowodowało to, że w newralgicznych miejscach: skrzyżowania z ul. Niciarnianą, skrzyżowania marszałków czy przejazdu pod estakadą przy al. Jana Pawła II, Mickiewicza, Bandurskiego, Włókniarzy sytuacja była dość dobra - mówi Piotr Grabowski z wydziału prasowego ZDiT.

Pierwsze decyzje podjęte po obserwacjach to:

- zmiany w cyklu działania świateł pod estakadą przy ul. Karolewskiej;
- korekta oznakowania poziomego pod estakadą, co poprawi wykonywanie manewrów skrętu w lewo i zawracania;
- przesunięcie barierek na "skrzyżowaniu marszałków" – autobusy miały kłopot z przejazdem;
- zamknięto miejsca do zawracania na al. Piłsudskiego na wysokość ul. Widzewskiej – dochodziło do niebezpiecznych sytuacji w ruchu;
- utworzenie podwójnych przystanków dla autobusów na al. Piłsudskiego po wschodniej stronie skrzyżowania marszałków.

Jak informuje ZDiT, 2 marca wielu pasażerów zdecydowało się pojechać do pracy komunikacją miejską. - W autobusach w godzinach szczytu napełnienie było większe niż zwykle. Poza incydentalnymi sytuacjami MPK sprawnie obsługiwało połączenia. Jeśli dochodziło do opóźnień, to wynosiły one od kilku do kilkunastu minut - dodaje Grabowski.

Rano prowadzący MPK zgłaszali kłopot z zakorkowaną u. Kopernika, którą mimo zakazu wjazdu wielu kierowców wybrało jako trasę dojazdową do centrum.

Dużo większy ruch i czasowe zatory zanotowano na objazdach dla Trasy WZ: m. in. na ul. Przybyszewskiego. Więcej niż zwykle aut jechało też ul. Wólczańską, al. Politechniki, ul. Przędzalnianą.

Na sytuację na łódzkich drogach miał też wpływ zdecydowanie mniejszy ruch pojazdów ciężarowych. - To skutek wprowadzenia zakazu przejazdu TIR-ów przez Łódź. Nie zauważono także, by ruchu ciężarówek drastycznie zwiększył się w miastach sąsiadujących z Łodzią - mówi przedstawiciel ZDiT.

Czytaj też:

Trasa W-Z. Ruszają remonty największych skrzyżowań w Łodzi [GRAFIKI]

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto