Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szklany dach dworca Łódź Fabryczna

mbr, dem
Szklany dach dworca Łódź Fabryczna
Szklany dach dworca Łódź Fabryczna Grzegorz Gałasiński
Dach dworca Łódź Fabryczna będzie pokryty w sześćdziesięciu procentach szklanymi płytami. Dzięki temu światło słoneczne dotrze do wnętrza hali dworcowej. Pokrycie dachu będzie składało się z 10 tys. trójkątów.

Największy świetlik na dachu dworca Łódź Fabryczna powstaje nad głównym wejściem do strony ul. Kilińskiego. Tam ułożyć trzeba 5 tys. paneli. To miejsce nazywane jest przez wykonawcę świetlikiem A. Świetlik B, czyli środkowy, potrzebuje 2,4 tys. trójkątnych paneli, zaś do świetlika C przy wschodnim wejściu potrzeba ich 2,6 tys.

Świetlik od strony ul. Kilińskiego znajdzie się nad głównym wejściem na dworzec. Wejście będzie miało szerokość 40 metrów, natomiast rozpiętość falistego dachu nad nim ma ponad 80 metrów. Układanie trójkątnych paneli nad tym wejściem jest najbardziej zaawansowane.

Termin zakończenia budowy podziemnego dworca Łódź Fabryczna ustalono na 30 września 2015 roku. Koszt całej inwestycji to 1,76 mld zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto