Strategia Piękna według Delia Cosmetics

Artykuł sponsorowany
Polskie marki kosmetyczne rosną w siłę i z roku na rok podbijają świat. Jedną z nich jest Delia Cosmetics. Ta rodzinna firma ze Rzgowa koło Łodzi nieprzerwanie od 1998 roku tworzy wyjątkowe i skuteczne kosmetyki, które aktualnie sprzedawane są w 60 krajach świata. Połączenie ogromnej wiedzy, pasji i nowatorskich pomysłów z unikatowymi recepturami, najlepszymi surowcami i innowacyjną technologią doprowadziło ją do miejsca, w którym jest teraz. Czyli gdzie?

Od 17 lat na rynku

Firma Delia Cosmetics została założona w 1998 r. przez dr Józefa Szmicha, wykładowcę Politechniki Łódzkiej. W niedługim czasie do firmy dołączyła jego żona – Alina Szmich, a kilka lat temu ich syn – Karol Szmich, by stworzyć prawdziwie rodzinną spółkę, której wartości do dzisiaj przekładają się na politykę firmy.

Delia Cosmetics to producent bezpiecznej henny do brwi

Pierwszym kosmetykiem wyprodukowanym w Delia Cosmetics był rozjaśniacz do włosów “Biała chna”, który bardzo szybko zyskał uznanie za wschodnią granicą. Zaledwie kilka miesięcy później do Rosji zaczęły wyjeżdżać ogromne partie kosmetyków, zamawianych w milionach sztuk.

„Rozjaśniacze do włosów okazały się kluczem do sukcesu. Rosjanie kupowali te produkty, bo były po prostu skuteczne i tańsze od produktów konkurencyjnych. W ten sposób stały się hitem na rynku eksportowym i jednocześnie początkiem Delia Cosmetics” – opowiada Józef Szmich, założyciel spółki.

Dzisiaj – po 17 latach istnienia - Delia Cosmetics jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm kosmetycznych w Polsce.

„Pierwsze receptury wymyślałem sam. Dziś Delia Cosmetics posiada 5 nowoczesnych laboratoriów badawczych oraz zespół wykształconych i utalentowanych technologów. Firma, która początkowo mieściła się w dwóch budynkach, dzisiaj posiada ich już 5 i zatrudnia ponad 250 pracowników, bez których sukces tej firmy byłby niemożliwy. Niebawem na Nowym Józefowie, w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej ruszy pełną parą kolejna fabryka. Już odliczam dni”
– mówi Józef Szmich.

Największą inwestycją Delia Cosmetics, jaka w ostatnim czasie miała miejsce, jest w pełni nowoczesny zakład o powierzchni ok 3300 m2 w ŁSSE przystosowany m.in. do produkcji kosmetyków zawierających łatwopalne rozpuszczalniki, w szczególności lakiery do paznokci i zmywacze. Produkcja i sprzedaż kosmetyków do makijażu to obecnie priorytet firmy – portfolio produktów w tej kategorii będzie znacznie rozszerzane. Nowy zakład to również zwiększenie możliwości dla Delia Cosmetics jako producenta marek własnych. Ta część działalności firmy szybko zyskuje na znaczeniu, marki na zlecenie stanowią obecnie 25-30% wartości całej produkcji (w 2011 r. było to zaledwie 5%).

Lakier do paznokci Coral

9 października firma otrzymała zezwolenie na kolejną działalność w ŁSSE z rąk Wicepremiera i Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego. Wyraził on radość, że wśród firm otrzymujących zezwolenie są polscy przedsiębiorcy i dodał, że tym bardziej cieszy go fakt, kiedy do sukcesów gospodarki, oprócz samych założycieli firm przyczyniają się także ich dzieci. Nowa fabryka specjalizować się będzie w produkcji kosmetyków pielęgnacyjnych.

Innowacyjne podejście do tworzenia kosmetyków, doskonałe zaplecze technologiczne oraz wysoce wykwalifikowana kadra ugruntowały pozycję firmy na rynku kosmetycznym nie tylko w Polsce, ale również za granicą - aktualnie w 60 krajach na świecie. Liczba ta stale rośnie, podobnie jak liczba sklepów – produkty Delia Cosmetics dostępne są w największych zagranicznych sieciach handlowych. Oferta produktowa stale jest rozszerzana i przede wszystkim dopasowywana do oczekiwań klientów - z różnych stron świata i kręgów kulturowych. Uznaniem cieszy się nie tylko sama firma, ale również poszczególne jej brandy. Cameleo to już marka międzynarodowa, dobrze znana i rozpoznawalna na wszystkich kontynentach. Świadectwem sukcesów firmy jest tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii „Eksporter”, jaki niedawno otrzymała.

Strategia Piękna

Cameleo - farba do włosów bez amoniaku i PPD

Obecnie portfolio firmy liczy kilkaset różnego rodzaju kosmetyków podzielonych na cztery kategorie: koloryzacja i pielęgnacja włosów, kosmetyki do makijażu, lakiery i preparaty do paznokci oraz kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Przez te wszystkie lata firma wykreowała - oprócz marki Delia Cosmetics - dwa bardzo silne i rozpoznawalne brandy. Pielęgnacja paznokci to przede wszystkim liczący ponad 10 lat Coral. Nowoczesny, wyrazisty logotyp w kształcie litery „C" jest znakiem rozpoznawczym wszystkich produktów z tej linii. W jej skład wchodzą odżywki do paznokci, zmywacze i lakiery do paznokci w 96 kolorach.

Cameleo to linia kosmetyków do koloryzacji, pielęgnacji i stylizacji włosów. Oparta na naturalnych składnikach jest jedną z nielicznych tego typu na rynku, dlatego cieszy się takim uznaniem wśród pań. I nie tylko, bo wśród mężczyzn dużą popularnością cieszy się odsiwiacz Cameleo. Delia Cosmetics to również największy w Polsce producent bezpiecznej henny do brwi. Przez te wszystkie lata firma była wielokrotnie doceniana i nagradzana licznymi prestiżowymi nagrodami. Złota Perła Rynku Kosmetycznego 2014 za lakier Bioaktywne Szkło i Qultowy Koncept 2014 dla całej linii Cameleo BB to tylko ostatnie z nich.

„Wszystkie kosmetyki tworzymy z myślą o kobietach, które lubią zmiany, chcą być piękne, wyjątkowe i szczęśliwe. To jest nasza strategia. Strategia Piękna” - mówi Alina Szmich, prezes Delia Cosmetics. „Rocznie produkujemy ponad 20 milionów sztuk kosmetyków. To jest 20 milionów powodów, dla których kobiety mogą nam ufać” - dodaje Józef Szmich.

Cameleo - seria szamponów i odżywek bez soli, parabenów i sztucznych barwników

Delia Cosmetics to nie tylko produkcja i sprzedaż kosmetyków. Działania na rzecz lokalnej społeczności i wspieranie potrzebujących w licznych akcjach charytatywnych są wpisane w jej filozofię. Co roku firma angażuje się społecznie i bierze udział w kilkudziesięciu wydarzeniach, jakie mają miejsce w regionie łódzkim.

„W ramach naszej działalności, wspieramy także szkolnictwo wyższe, umożliwiając studentom i absolwentom rozpoczęcie kariery zawodowej. Kilka lat temu nawiązaliśmy stałą współpracę naukowo-badawczą z łódzkimi uczelniami. W najbliższym czasie na terenie Łódzkiego Regionalnego Parku Naukowo-Technologicznego planowane jest utworzenie Centrum Innowacji i Transferu Technologii Kosmetycznych i Farmaceutycznych” - komentuje Józef Szmich.

Delia Cosmetics Sp. z o.o.
95-030 Rzgów k/Łodzi
ul. Leśna 5

tel. : +48 42 225 44 00
fax: +48 42 225 44 01
e-mail: [email protected]
www.delia.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto