Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stare wagony wracają na trasę Łódź-Warszawa [aktualizacja]

Przemek Dana
Przemek Dana
Na trasie Łódź Fabryczna-Warszawa Wschodnia spółka Intercity musi natychmiast zastąpić nowoczesne składy Bydgostia starymi wagonami.

Wczoraj Urząd Transportu Kolejowego wysłał do PKP Intercity pismo, w którym żąda natychmiastowego wycofania nowoczesnych składów Ed-74, kursujących w zespoleniu pomiędzy Warszawą Wschodnią a Łodzią Fabryczną.

Od wczoraj nowoczesne pociągi Ed-74 mogą jeździć tylko pojedynczo. Taką decyzję podjął Urząd Transportu Kolejowego po tym, jak 29 grudnia doszło do niekontrolowanego rozpięcia się zestawu. Pojazdy nie tylko się rozłączyły, ale co gorsza nie włączyły się automatyczne hamulce w drugim wagonie. Nic się nie stało, bo pociąg dopiero ruszał, ale sytuacja powtórzyła się na stacji Warszawa Centralna. Po otrzymaniu raportu od maszynisty, urząd zdecydował się na wysłanie pisma do PKP Intercity. - Nie wiadomo przecież, co by się stało, gdyby do takiej sytuacji doszło w rozpędzonym pociągu - mówi Alvin Gajadhur z UTK.

Bardzo prawdopodobne, że pierwszy wagon by zahamował, a drugi wpadł na niego z dużą prędkością.

Dlatego też teraz, w godzinach szczytu na tory wyjadą tradycyjne pociągi. - Jeden skład Ed-74 to stanowczo za mało biorąc pod uwagę ilość pasażerów, która podróżuje na tej trasie - mówi Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity.

W tych godzinach pasażerowie będą podróżować starymi składami wagonowymi. I jak twierdzi rzecznik, ma być nawet wygodniej. - Będą one miały większą pojemność aniżeli dwuczłonowe Ed-74 - zaznacza Ney.

Kiedy wszystko wróci do normy?

- Wznowienie eksploatacji w trakcji wielokrotnej pojazdów ED74, może nastąpić po wyjaśnieniu okoliczności i przyczyn zaistnienia wyżej wymienionych zdarzeń i przedstawieniu dokumentów świadczących o ich wyeliminowaniu - pisze UTK do prezesa PKP Intercity. Zaś spółka ma nadzieję na wyjaśnienie spornych kwestii jeszcze dziś. - Skontaktowaliśmy się ze spółką Pesa Bydgoszcz, producentem pociągów. Mam nadzieję, że jeszcze dziś wyjaśnią, dlaczego tak się stało - mówi Ney.

Warto wspomnieć, że pojazdy Bydgostia mają póki co wydane tymczasowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji. Pociągi są pod ciągłym nadzorem i w trakcie badań eksploatacyjnych. Całą dokuemntację potrzebną do uzyskania bezterminowego świadectwa producent ma dostarczyć do urzędu do końca maja 2010 roku.

Na trasie Łódź-Warszawa kursuje 14 wagonów Ed-74.

Źródło: Nowoczesną Bydgostię zastąpią tradycyjne składy/ www.mmwarszawa.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto