Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds

Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii. Powitanie uczestników Stacji odlot. (© materiały prasowe)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

17 października warszawskie lotnisko Babice stało się miejscem niecodziennego wydarzenia... Utalentowana młodzież z całej Polski wzięła udział w „Stacji odlot”, którą zorganizowano w ramach ogólnopolskiej kampanii „Narkotyki? Na co mi to. Odleć z nami, nie z narkotykami!”. Największą atrakcją i punktem kulminacyjnym spotkania była niezwykła nagroda główna w konkursie – lot szybowcem z Ambasadorem kampanii, Mistrzem Świata – Sebastianem Kawą.

5 października br. zakończył się ogólnopolski konkurs dla młodzieży „Odleć z nami, nie z narkotykami!” przeprowadzony w ramach drugiej edycji kampanii „Narkotyki? Na co mi to”, nad którą honorowy patronat objął Minister Zdrowia.

Zadanie konkursowe polegało na jak najbardziej oryginalnym i kreatywnym przedstawieniu siebie i swojej pasji, w dowolnej formie artystycznej. Młodzi ludzie nadesłali wiele interesujących prac – były to filmiki, nagrania, zdjęcia, prace plastyczne, eseje. Jury, po burzliwych obradach, wyłoniło 12 laureatów z siedmiu województw – łódzkiego, małopolskiego, mazowieckiego, opolskiego, podkarpackiego, podlaskiego i śląskiego.

– Zwycięskie prace od razu zwróciły naszą uwagę. Na tle pozostałych wyróżniały się oryginalnym ujęciem tematu i kreatywnym podejściem do wykonania zadania. W każdym wyróżnionym zgłoszeniu dało się wyczuć prawdziwe zaangażowanie autora w swoje hobby. Ze względu na wysoką jakość prac w dwóch województwach zdecydowaliśmy się przyznać więcej niż jedną nagrodę – powiedziała Anna Radomska z Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii, przewodnicząca obradom Jury.

Laureaci konkursu to osoby w wieku od 14 do 18 lat, uczniowie gimnazjów i szkół średnich. Znajdziemy wśród nich pasjonatów aktorstwa czy rapu, zapalonych modelarzy oraz miłośników rysunku i filmowania. Każda z tych osób, realizując się w swojej pasji, zaznaje „zdrowego odlotu” bez wspomagania się środkami psychoaktywnymi – tak jak większość młodzieży. – Poprzez naszą kampanię walczymy z błędnym przekonaniem, że większość młodych ludzi bierze narkotyki. Tymczasem, jak wskazują badania, jest to pogląd niezgodny z rzeczywistością – powiedział Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii, podczas powitania gości eventu.

„Stacja odlot” w pełni oddała charakter i wydźwięk konkursu, skupionego na oryginalności i kreatywności. Największą atrakcją dla laureatów i punktem kulminacyjnym wydarzenia była niezwykła nagroda główna w konkursie – lot szybowcem z Sebastianem Kawą Ambasadorem kampanii i wielokrotnym Mistrzem Świata.

Uczestnicy eventu mieli również okazję zwiedzić wystawę samolotów oraz uczestniczyć w ciekawym szkoleniu z zasad bezpieczeństwa. Niecodziennym wydarzeniem, które spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem, był spektakl „na żywo” moderowany przez eksperta ds. uzależnień. Chętne osoby wcielały się w nim w postacie doświadczające nowych sytuacji i wrażeń. Uczestnicy eventu opuścili lotnisko Warszawa-Babice w dobrych humorach, bogatsi o niezwykłe wrażenia i nową wiedzę.

„Stacja odlot” to pierwsze z zaplanowanych na czas kampanii wydarzeń promocyjnych. W drugiej połowie kampanii Organizatorzy zorganizują koncert młodych zespołów, podczas którego artyści zaprezentują swoją muzyczną pasję, a goście będą mieli szansę na zdobycie kolejnych nagród.

Laureaci konkursu „Odleć z nami, nie z narkotykami!”

Łukasz Dembecki (woj. łódzkie)
Mateusz Jaśkiewicz (woj. łódzkie)
Adam Borowiecki (woj. łódzkie)
Patryk Kupś (woj. łódzkie)
Marta Stec (woj. małopolskie)
Aleksandra Maria Matuszewska (woj. mazowieckie)
Joanna Piwnik (woj. mazowieckie)
Michał Gąsiewski (woj. mazowieckie)
Agata Patoła (woj. opolskie)
Aneta Cisło (woj. podkarpackie)
Majkel Parafiniuk (woj. podlaskie)
Sandra Brzęczek (woj. śląskie)

Wszystkie materiały informacyjne na temat konkursu oraz zwycięskie prace dostępne są w zakładce „Dla mediów” na stronie internetowej http://nacomito.pl/dla-mediow

Tegoroczna kampania jest realizowana od września do grudnia br. na łamach prasy, radia, telewizji oraz portali internetowych.


Honorowy patronat nad kampanią objął:
Minister Zdrowia
Partnerzy kampanii:
Instytut Monitorowania Mediów, Merlin.pl S.A., Fischer&Zubek PR Partners
Patroni medialni – prasa:
Dziennik Łódzki, Dziennik Wschodni, Echo Dnia Kieleckie, Gazeta Lubuska, Gazeta Olsztyńska, Gazeta Pomorska, Kurier Szczeciński, Nasz Głos Poznański, Nowa Trybuna Opolska, Nowiny, Polska Dziennik Bałtycki, Polska Dziennik Zachodni, Przegląd lotniczy, Słowo Podlasia, Tygodnik Podhalański, Wrocławski Senior, Wrocławianin
Patroni medialni – radio:
Muzyczne Radio, Polskie Radio PiK, Radio 5, Radio Alfa, Radio Emaus, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Lublin, Radio Łódź, Radio Nadzieja, Radio Opole, Radio Rzeszów, Radio Szczecin, Radio Weekend, Radio Zachód
Patroni medialni – TV:
4fun.tv, rebel:TV, TV.disco
Patroni medialni – portale internetowe:
dlarodzinki.pl, echodnia.eu, konkursykreatywne.pl, macrogames.pl, nastek.pl, naszemiasto.pl, nowiny24.pl, poradnikzdrowie.pl, radio5.com.pl, students.pl, weekendfm.pl

Wszystkich, którym idea kampanii jest bliska, zachęcamy do odwiedzenia:
strony www.nacomito.com.pl, fanpage’a www.facebook.com/nacomito i włączenia się w promowanie akcji
i jej przekazu!

Kampanię na zlecenie Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii przygotowała i realizuje, wybrana w drodze konkursu, agencja Fischer&Zubek PR Partners. Kampania „Narkotyki? Na co mi to! Odleć z nami, nie z narkotykami!” realizowana będzie do końca 2012 roku.

Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!