Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozwiązania utrudniające życie kierowcom a ułatwiające rowerzystom i pieszym [TOP 10]

mt
10. Rowerostrady czyli autostrady rowerowe

Autostrady rowerowe to wysokiej jakości drogi rowerowe. Autostrady są szersze niż zwykłe ścieżki rowerowe, a skrzyżowania na nich są – tak jak na zwykłej autostradzie – bezkolizyjne. Zwykle są długie i łączą różne miejscowości.

To rozwiązanie przyjazne kierowcom i cyklistom, bo dzięki niemu mniej rowerzystów jeździ po zwykłych drogach.

W Polsce pierwsza autostrada rowerowa powstaje między Wrocławiem a Miliczem.  Będzie mieć 150 km długości i obejmie aż siedem podwrocławskich gmin. Władze chcą w ten sposób zwiększyć ruch turystyczny z Wrocławia do sąsiednich miejscowości. Dzięki fluorescencyjnym znakom będzie ona świecić w ciemnościach.
10. Rowerostrady czyli autostrady rowerowe Autostrady rowerowe to wysokiej jakości drogi rowerowe. Autostrady są szersze niż zwykłe ścieżki rowerowe, a skrzyżowania na nich są – tak jak na zwykłej autostradzie – bezkolizyjne. Zwykle są długie i łączą różne miejscowości. To rozwiązanie przyjazne kierowcom i cyklistom, bo dzięki niemu mniej rowerzystów jeździ po zwykłych drogach. W Polsce pierwsza autostrada rowerowa powstaje między Wrocławiem a Miliczem. Będzie mieć 150 km długości i obejmie aż siedem podwrocławskich gmin. Władze chcą w ten sposób zwiększyć ruch turystyczny z Wrocławia do sąsiednich miejscowości. Dzięki fluorescencyjnym znakom będzie ona świecić w ciemnościach. Janusz Wójtowicz
Autostrady rowerowe, parklety, woonerfy, likwidacja przejść podziemnych. Na ulicach pojawia się coraz więcej rozwiązań, które ułatwiają życie pieszym i rowerzystom. Jednocześnie jednak kierowcom trudniej jest jeździć po mieście szybko. Zobacz w galerii TOP 10 rozwiązań, które utrudniają jazdę kierowcom. Wiele z nich jest już w Łodzi lub wkrótce się pojawi.

Jeszcze kilkanaście lat temu najbardziej pożądanym ułatwieniem dla cyklistów były ścieżki rowerowe. Gdy zaczęły powstawać w Łodzi i regionie były prawdziwą rewolucją drogową.

Jednak z czasem okazało się, że przyjaznych rozwiązań dla rowerzystów może być dużo więcej. W Łodzi pojawiły się pasy rowerowe, kontrapasy, ruch pod prąd, śluzy rowerowe, parkingi, podpórki i wiele innych rozwiązań.

Także dla pieszych wprowadzono kilka udogodnień. W miejscu, gdzie przechodzili na dziko przez ulicę Rokicińską, zbudowano wiadukt, a pod nim wygodne przejście dla pieszych. Zniknęły też niektóre przejścia podziemne na trasie WZ.

Jednak wciąż pojawiają się nowe pomysły. W Łodzi mogą wkrótce znikać zatoki autobusowe przy przystankach. Tak już dzieje się w Warszawie i w innych miastach Polski. Dzięki temu piesi mają mieć więcej miejsca na chodniku. Ale kierowcy będą jechać dłużej.

W Łodzi nie ma jeszcze autostrad rowerowych ani skrzyżowań po których piesi mogą poruszać się "na skos". Można spodziewać się, że w przyszłości takie rozwiązania się pojawią.

Wprowadzane zmiany są różnie oceniane. Łodzianie pokochali na przykład woonerfy. Mimo początkowych obaw sprawdziły się jako miejsce wypoczynku i spacerów. Także kierowcy pogodzili się z utrudnieniami na takich ulicach jak 6 Sierpnia, Traugutta czy Piramowicza.

Nie przyjęły się za to parklety. W internetowej sondzie prawie połowa głosujących chciała zlikwidować to rozwiązanie. Na parklecie stojącym dziś na ul. Moniuszki mało kto siada, natomiast kierowcom zniknęło jedno miejsce parkingowe.

Zobacz w naszej galerii gdzie w Łodzi odebrano przywileje kierowcom i zwiększono uprawnienia pieszym i rowerzystom. Pokazujemy co się sprawdziło i co jeszcze może czekać łodzian.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto