Nim można było rozpocząć wylewanie stropu, trzeba było zrobić 20 tys. mkw. ścian szczelinowych, postawić 15 tys. mkw. baret, czyli słupów sięgających 50 metrów w głąb ziemi, zużyć 3,5 ton stali zbrojeniowej i wykorzystać 25 tys. metrów sześciennych betonu.
Płyta stropowa dworca Fabrycznego jest podzielona na trzy części, a te na sekcje o powierzchni 25x25 metrów. Na każdej z trzech części ma pracować 120 pracowników. Do budowy całej płyty stropowej zatrudnionych będzie 400 pracowników.
Płyta stropowa dworca Fabrycznego będzie miała grubość 1,2 metra tam, gdzie znajdzie się stacja kolejowa, i 0,7 metra w miejscu parkingów. Łączna powierzchnia stropu ma mieć aż 65 tys. mkw., to tyle co sześć boisk piłkarskich. Na płycie stropowej znajdą się hale kasowe i obsługa ruchu podróżnych, zaś pod nią będą perony. Ma ona też pełnić rolę rozparcia wykopu, czyli zabezpieczać wcześniej wykonane ściany szczelinowe.
W płycie stropowej będzie kilka otworów, przez które pod płytę wjadą koparki i spychacze, aby wydobywać stamtąd ziemię. Na dnie wykopu zbudowana zostanie płyta fundamentowa, na której- na poziomie 16,5 metra pod powierzchnią gruntu - znajdą się tory kolejowe.
Za prace wykonane do wczoraj przy budowie Fabrycznego inwestor z PKP PLK zapłacił wykonawcom prawie 185 mln zł. Cały kontrakt ma wartość1,76 mld zł. Budowa dworca Łódź Fabryczna ma zakończyć się28 lutego 2015 r.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?