Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Reklamy Politechniki Łódzkiej na rowerze miejskim w Maroku. PŁ chce przyciągnąć studentów

Redakcja
Tak prezentują się rowery z logiem Politechniki Łódzkiej przy jednej ze stacji systemu „Medina Bike”
Tak prezentują się rowery z logiem Politechniki Łódzkiej przy jednej ze stacji systemu „Medina Bike” materiały PŁ
Po Marrakeszu, jednym z największych miast Maroka, można poruszać się 50 rowerami miejskimi z reklamami, które zachęcają do studiowania w Politechnice Łódzkiej.

Marrakesz to pierwsza metropolia w Afryce, której mieszkańcy (od 2016 r.) korzystają z roweru miejskiego. Politechnika Łódzka pochwaliła się w marcu, że 50 z pojazdów z systemu „Medina Bike” jeździ po milionowym mieście z przymocowaną pod bagażnikiem reklamą PŁ. Jej treść odsyła do strony internetowej promującej uczelnię. Witryna ta informuje również o konkursie na najlepsze zdjęcie z umieszczeniem na fotografii „łódzkiego” roweru.

PŁ zdobyła na swoją afrykańską kampanię 100 tys. zł. od Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA), wspierającej polskie uczelnie w konkurowaniu o zagranicznych studentów. Projekt z wykorzystaniem rowerów miejskich nazywa się „Ça Roule Avec TUL” (w wolnym tłumaczeniu „kręć się z PŁ”), przewiduje też organizacje spotkania z marokańskimi kandydatami na studia w Łodzi.
W Marrakeszu promowany jest kierunek Gestion et Technologie – czyli zarządzanie i technologia – prowadzony w języku francuskim
(powszechnie znanym w Maroku z racji na kolonialną przeszłość tego kraju). Kandydat musi być przygotowany na wydatek 8 tys. zł za semestr. W zamian PŁ kusi m.in. możliwością uzyskania podwójnego dyplomu – czyli dokumentu wydanego, nie tylko w Łodzi, ale także przez jedną z partnerskich uczelni politechniki: we Francji lub w Niemczech (po spędzeniu tam części studiów).

– Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie zainteresowania młodych mieszkańców Maroka studiami w PŁ – tłumaczy dr Ewa Chojnacka, rzecznik uczelni. – Wybór Maroka nie jest przypadkowy. Kraje Afryki Północnej, obok Ameryki Południowej, są dla Politechniki Łódzkiej ważnym obszarem, gdzie planowane są działania związane z umiędzynarodowieniem uczelni.

W tym roku akademickim na PŁ przyjechało prawie 1000 studentów zagranicznych. Najwięcej z nich skorzystała z Erasmusa, czyli z najbardziej znanego programu wymiany międzynarodowej, obejmującego głównie uczelnie z Unii Europejskiej. Spora część z pozostałych cudzoziemców przyjechała do Łodzi na pełny okres studiów, w tym na w pełni płatne. W tym roku, po raz pierwszy w historii PŁ, przybyła do niej grupa studentów z Indii (14 osób). Coraz chętniej w politechnice studiuje młodzież z Kazachstanu, Brazylii i Stanów Zjednoczonych.

PŁ zdobyła w 2018 r. z NAWA środki na jeszcze dwa projekty promocyjne. M.in. zorganizuje szkołę letnią dla kandydatów wywodzących się z rodzin polonijnych Argentyny i Brazylii – aby przekonać ich do swojej anglojęzycznej oferty studiów.
Zapraszanie cudzoziemców do udziału w szkołach letnich to szczególnie modny ostatnio sposób promocji. Uniwersytet Łódzki zorganizował już taką dla Chińczyków. UŁ wciąż promuje swoją ofertę na zagranicznych targach edukacyjnych – w lutym jego przedstawiciele pojawili się na takiej imprezie w Tbilisi w Gruzji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Reklamy Politechniki Łódzkiej na rowerze miejskim w Maroku. PŁ chce przyciągnąć studentów - Łódź Nasze Miasto

Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto