Polacy deklarują, że najczęstszym powodem jedzenia na mieście jest styl życia, jaki prowadzą i związany z nim brak czasu na posiłki w domu. Nieprzypadkowo w okolicach uczelni oraz biurowców prym wiodą mniejsze punkty gastronomiczne, kawiarnie i coffee shopy. Z kolei puby i restauracje cieszą się największym zainteresowaniem w miejscach odwiedzanych przez turystów, w pobliżu punktów rozrywkowych oraz rekreacyjnych. Wybór odpowiedniej lokalizacji to dobry początek. Jednak najważniejsze jest znalezienie stałych klientów, a do tego potrzeba oferty, czyli różnorodnego menu, miłej i profesjonalnej obsługi oraz wnętrza, które zachęcą do spędzania w czasu w restauracji.
Świeżo pieczony chleb z oliwkami przy francuskiej lampce wina, minibrowar i churrasco to przykłady oferty restauracji, które w krótkim czasie przyniosły rzeszę wiernych klientów oraz dowód na to, że Polacy lubią być zaskakiwani. Biorąc pod uwagę liczbę podmiotów funkcjonujących na polskim rynku gastronomicznym, standardowe menu może już nie wystarczyć. Liczy się różnorodność, ciekawe nazwy potraw, oryginalne przybranie i sposób podania. Wszystko to spójne z wystrojem wnętrza, muzyką w tle, a nawet strojami kelnerów, tworzy niezapomniany klimat i wizytówkę lokalu, który przyciąga jak magnes. Sprawdzone pomysły bywają kopiowane, jednak - zgodnie z powiedzeniem "kto pierwszy, ten lepszy" - rzadko komu udaje się wygrać z oryginałem.
Bez względu na panującą gastronomiczną modę, dla odwiedzających lokale liczy się przede wszystkim smak. Zdarza się jednak, że restauratorzy, skupiając się na innowacyjnej konwencji - często zapominają o… samym jedzeniu. Za aktualne nowości kulinarne Polacy są w stanie zapłacić chyba każdą cenę. Jeśli będzie ona jednak zbyt wygórowana i nieadekwatna do zawartości talerza - goście eksperymenty zakończą już po pierwszej wizycie i poszukają podobnej propozycji w innym lokalu.
Coraz większą popularność zdobywa trend slow food, czyli celebrowanie posiłków bez zbytniego pośpiechu. Rosną też wymagania i oczekiwania wobec gastronomów. Bezwzględnie najlepszą rekomendacją są dla lokalu pełne stoliki. Powracający klienci to świadectwo dbałości o walory smakowe, odpowiedni klimat, wystrój wnętrz oraz inne szczegóły. Na zaufanie i uznanie w oczach stałych gości pracować trzeba bowiem systematycznie i konsekwentnie.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?