Oprócz władz spółki i miasta, organizacji związanych z transportem i komunikacją, a także delegacji z MPK Lublin, gdzie Czesław Rydecki od 2008 roku pełnił funkcję prezesa, na cmentarzu zjawiło się bardzo wielu pracowników łódzkiego MPK.
- Dobrze wspominam czasy, gdy był on naszym prezesem - mówi Janusz Brzozowski, który w MPK pracuje od 38 lat.
- Szanował ludzi i ich pracę - dodaje inny pracownik pogotowia technicznego MPK. - Lepiej wtedy zarabialiśmy, a firma zatrudniała kilka razy więcej osób niż obecnie.
Czesław Rydecki pracował w łódzkim MPK przez 30 lat. Zaczynał jako stażysta. Był absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Łódzkiej. Za pracę dyplomową na temat miejskiej trakcji elektrycznej został nagrodzony przez ówczesnego ministra transportu. Od 1987 roku był dyrektorem przedsiębiorstwa, a następnie prezesem spółki. Kierował przekształceniami MPK na początku lat 90. Został odwołany w 2003 roku przez prezydenta Jerzego Kropiwnickiego.
Czesław Rydecki był działaczem polskich i europejskich organizacji związanych z transportem publicznym. Sprowadził do Łodzi pierwsze niskopodłogowe autobusy i nowoczesne tramwaje - cityrunnery.
Gazeta Lubuska. Miała 2 promile, rozbiła auto i uciekła
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?