Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe mówi, że ERTMS zapewnia tzw. sygnalizację kabinową. Oznacza to, że informacja wyświetlana na semaforach jest widoczna na pulpicie maszynisty. Urządzenia zainstalowane w lokomotywie, które współpracują z ERTMS, pomagają maszyniście odpowiednio hamować lub przyśpieszać.
Instalacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym odbędzie się między stacjami w Koluszkach i Żyrardowie. Centrum sterowania tym odcinkiem będzie w Skierniewicach. W ramach tej inwestycji powstanie także nad torami kolejowymi wiadukt na drodze krajowej nr 72 w Rogowie.
Dzięki ERTMS zwiększy się prędkości pociągów. Na odcinku między Żyrardowem i Skierniewicami pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzić się do 160 km/h, zaś pomiędzy Skierniewicami i Koluszkami do 140 km/h. W obrębie stacji w Skierniewicach pociągi będą mogły osiągnąć prędkość 120 km/h. Taką samą będą mogły mieć pociągi towarowe na całym odcinku od Żyrardowa do Koluszek.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?