Prezydent Łodzi wraz z dziennikarzami wsiadła do pociągu na stacji Łódź Widzew. Stąd pociąg po raz pierwszy wjechał na dworzec Łódź Fabryczna.
Podziemna trasa pociągu na dworzec Fabryczny prowadzi od ulicy Niciarnianej. Jest już gotowa w 90 procentach. Tunel prowadzi do nowej stacji. Hala główna stacji, znajdująca się 16 metrów pod ziemią, posiada już cztery perony.
Pociągi techniczne wjadą na Fabryczny pod koniec 2015 roku. Obecnie na dworcu trwają prace instalacyjne (odwodnieniowa, wentylacyjna i przeciwpożarowa) oraz montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Dworzec Łódź Fabryczna zostanie udostępniony podróżnym jesienią 2016 roku. Jeden z najnowocześniejszych dworców w Europie będzie elementem węzła komunikacyjnego w centrum Łodzi.
Wartość całego projektu to 1,75 mld złotych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na dofinansowanie inwestycji ze środków UE. Prace współfinansowane przez UE zostaną wykonane i rozliczone w 2015 roku. Część inwestycji realizowana przez Łódź również uzyskała unijne wsparcie. Inwestycja jest realizowana przez konsorcjum Torpol, Astaldi, Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?