Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Opóźnienia w otwarciu ofert na budowę tunelu pod Łodzią i trasę S14

Marcin Bereszczyński
Dariusz Gdesz/archiwum Dziennika Łódzkiego
Tylko jedno konsorcjum zgłosiło się do drugiego etapu budowy przystanków kolejowych dla ŁKA. Przesunięto terminy otwarcia ofert na tunel i S14.

Duża liczba zapytań od wykonawców zainteresowanych złożeniem oferty spowodowała przesunięcie terminów przetargowych na realizację strategicznych inwestycji transportowych dla aglomeracji łódzkiej. Chodzi o budowę zachodniej obwodnicy Łodzi, czyli drogi ekspresowej S14 od węzła Emilia do Łodzi Lublinka, i tunelu średnicowego łączącego Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieńcem. W środę miało odbyć się otwarcie ofert na obie inwestycje. W przypadku trasy S14 przesunięto termin na 7 lutego, a otwarcie ofert na tunel przełożono na 22 lutego. - Termin składania ofert został przesunięty z powodu bardzo dużej liczby zapytań od wykonawców zainteresowanych złożeniem swojej oferty - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. - Zmiana tego terminu nie ma wpływu na zakładany harmonogram prac.

Przypomnijmy, że tunel kolejowy ma być zbudowany do 2022 r. Szacunkowy koszt to 2 mld zł. W tunelu mają powstać dwie stacje: Łódź Centrum (u zbiegu al. Kościuszki, ul. Zachodniej i ul. Zielonej) i Łódź Manufaktura (u zbiegu ulic Ogrodowej i Karskiego). Pierwotnie termin składania ofert na realizację tej inwestycji był ustalony na 11 stycznia, później przesunięto go na 1 lutego, a wczoraj ustalono trzeci termin.

Zobacz też: Pociągi ŁKA z GPS. Sprawdź na mapie, gdzie jest twój pociąg

Budowa S14 powinna zakończyć się w 2020 r. Zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez Jerzego Szmita, podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, w maju powinno dojść do podpisania umów z wykonawcami S14, a rozpoczęcie robót zaplanowano na czerwiec. Pierwszy etap przetargu rozpisano w 2015 r. Wyłoniono firmy, które mają potencjał, aby zrealizować inwestycję. Obecnie trwa drugi etap na wyłonienie wykonawcy. Budowę podzielono na dwa odcinki. Pierwszy - południowy - chce zbudować 21 firm, a północny 20 podmiotów.

Zobacz też: Powidoki, Fabrykant, Syrenka chrzest pociągów na dworcu Fabrycznym [ZDJĘCIA]

W środę, doszło do otwarcia ofert w przetargu na trzecią ważną inwestycję. Chodzi o budowę kolejnych stacji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Powstaną Łódź Radogoszcz Wschód, Łódź Warszawska, Łódź Retkinia i Łódź Dąbrowa. Powstanie też mijanka przy Łodzi Marysinie, aby usprawnić połączenia Łódź - Zgierz, gdzie jest linia jednotorowa. Przebudowane zostaną węzły komunikacyjne przy stacjach Łódź Marysin, Łódź Arturówek i Łódź Stoki. Stacje mają być blisko przystanków komunikacji miejskiej. Do tego przetargu zgłosiło się jedno konsorcjum IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo. Cena w ofercie to 971 121,90 zł.

- Oferta będzie analizowana pod względem formalnym - mówi Arnold Lorenc z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Wydarzenia tygodnia w Łódzkiem

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto