„To chyba najładniejszy tramwaj tego typu w Polsce, bo modernizacji podejmował się już Gdańsk i Kraków. Ma trochę zmieniony "dziubek" i wygląda nowocześnie” - mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK.
Tramwaj został odnowiony w tak dużym stopniu, że z 30-letniego modelu pozostał tylko stelaż. Wszystkie inne części zostały wymienione.
Pojazd został wyposażony w nową instalację elektryczną, informację pasażerską i nowy napęd. Wymieniono także szyby i podłogę - na niską. Po modernizacji „żywotność” tramwaju oceniana jest na ok 20-25 lat. Najdłużej trwało przebrnięcie przez procedury dopuszczające M8C do ruchu: „Trzeba było przejść wszystkie procedury, jakbyśmy dopuszczali zupełnie nowy pojazd do ruchu”- podkreśla Domański, kierownik sekcji modernizacji i napraw w Zakładzie Techniki MPK
Do końca roku MPK Łódź zamierza zmodernizować dwa kolejne dwukierunkowe tramwaje.
„W ciągu 2 lat powinniśmy zmodernizować wszystkie tramwaje sprowadzone z Niemiec, a do tego 40 wagonów typu 805 Na” - poinformował Zbigniew Papierski.
Odnowienie wagonu to koszt 1,5 mln złotych plus 200 tysięcy ceny samego tramwaju oraz jego sprowadzenia z Niemiec. Koszt jednego, nowego tramwaju pesa to 6 mln złotych. MPK na razie nie znalazło kolejnych dostawców: „Dostęp do "dawców" jest ograniczony. Robiliśmy już rozeznanie w Europie i nie wszyscy chcą się pozbywać tramwajów, które mają naprawdę dobre konstrukcje” - tłumaczy Papierski.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?