Od soboty łódzcy rowerzyści mają do dyspozycji nowe wydzielone pasy, które pozwolą im sprawniej poruszać się po Łodzi. Pierwszy został wymalowany na ul. POW pomiędzy ul. Narutowicza i Jaracza. Jest to kontrapas, pozwalający jechać w przeciwnym kierunku niż samochody. Ma 220 metrów. Drugi powstał na ul. Żeligowskiego pomiędzy ul. A. Struga i 6 Sierpnia.

Czytaj także

    Komentarze (35)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    ja (gość)

    Niech rowerzysci przyjada na mase krytyczna SAMOCHODAMI - okolo 1000 samochodow zakorkowaloby kompletnie miasto. A ilu rowerzystow nie przyjezdza na Mase w ogole? Moze kilku forumowiczow przejzaloby na oczy...

    ;/ (gość)

    KIEROWCY PEWNIE BEDA SOBIE PARKOWAC JAK PARKUJA NA SCIERZKACH ROWEROWYCH A DLA KIEROWCOW CHODNIK TO JES TYLKO DO PARKOWANIA AUT I 1,5m to jest tylko 0,5m, JAK BYM ZAPARKOWAL SOBIE NA JEZDNI ROWEREM TO BY MNIE KIRROWCY ZLINCZOWALI

    Wojtas (gość) (marsen)

    I jest zakaz. Tylko większość cyklistów albo jest ślepa albo celowo/złośliwie korzysta z jezdni (bo szerzej, bo szybciej, bo piesi/rolkarze na ścieżce). Tak jest nagminnie na Retkińskiej.

    kontrpasy...? (gość)

    Śmieszy mnie oburzenie rowerzystów, kiedy nie chcę im zejść z drogi, kiedy jadą chodnikiem:-) A bardzo często ma to miejsce w okolicy ul. Piotrkowskiej, gdzie ulice są jednokierunkowe, a rowerzysta akurat upatrzył sobie pojechać pod prąd, ale chodnikiem... Czy idąc takim tokiem rozumowania samochodem też tak można, bo już się pogubiłem...?

    Karać Rowerzystów za jazdę po chodnikach (gość)

    i przejściach dla pieszych!
    Wprowadzić obowiązkowe OC dla rowerzystów!

    cyklista (gość)

    dobrze, że powstały, ale dlaczego takie wąskie? ktoś powinien za to odpowiedzieć!! Miejsca jest tyle, że powinny być o pół metra szersze!!

    marsen (gość)

    Co z tego jak tak korzystają z jezdni. Powinien być zakaz jazdy po drodze w miejscach gdzie jest droga rowerowa.

    Do korbelkowego Topika, zapytaj szefa (gość) (Topik)

    Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm. USTAWA z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity) art.2 pkt.7

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrapas Musimy pamiętać, że kontrapas zawsze jest (gość)

    Zacznijmy od podstaw. Nazwa rozwiązania, o którym będziemy pisać, to "kontrapas". Nie "kontrabas" jak niedawno można było przeczytać w kilku fachowych publikacjach, włącznie z publikacją jednego z ministerstw. Już sama nazwa tłumaczy o co chodzi. Chodzi o dopuszczenie ruchu określonego typu pojazdów pod prąd. W dalszej części tekstu pisać będziemy oczywiście o kontrapasach rowerowych. Tym niemniej warto wiedzieć, że zdarzają się też kontrapasy dla innych niż rowery rodzajów pojazdów. W Polsce spotyka się także kontrapasy dla autobusów i karetek.

    c.d. (gość) (Topik)

    Załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. nr 220 z 23 grudnia 2003, poz. 2181). Odpowiednie znaki są przewidziane w rozporządzeniu
    Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z 31 lipca 2002 w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. nr 170 poz. 1393). Szerokości pasów ruchu, w tym pasa rowerowego na drogach publicznych określa rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 14 maja 1999 (Dz. U. z 1999 nr 43 poz. 430) w sprawie szczegółowych warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Delegację do pierwszych dwóch rozporządzeń oraz przepisy nadrzędne zawiera ustawa Prawo o Ruchu Drogowym (Dz. U. z 2005 roku nr 108 poz. 908 z późniejszymi zmianami), do trzeciego – ustawa Prawo Budowlane (Dz. U. z 2005 nr 2007 poz. 2016 z późniejszymi zmianami).