Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy dworzec Łódź Fabryczna: umowa na realizację inwestycji podpisana!

Redakcja
umowa
umowa Daniel Siwak
To już pewne! Budowa podziemnego dworca Łódź Fabryczna w końcu ruszy. Dzisiaj została podpisana umowa z wykonawcą inwestycji.

Nowy dworzec Łódź Fabryczna coraz bliżej. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła protest w sprawie przetargu

Dzisiaj (18 sierpnia) podpisano umowę na budowę nowego dworca wraz z multimodalnym węzłem komunikacyjnym. Umowę na dworcu Łódź Fabryczna klika minut po 14 w obecności tłumu dziennikarzy i łodzian podpisały wspólnie zainteresowane strony.

Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, prezes zarządu PKP PLK Zbigniew Szafrański, członkowie zarządu PKP PLK Alina Gierdyś, Paweł Olczyk i Romuald Bosakowski, skarbnik miasta Krzysztof Mączkowski i prezes zarządu firmy Torpol Tomasz Sweklej. Na uroczystość nie przybył minister Cezary Grabarczyk, który prowadzi negocjacje z związkowcami Przewozów Regionalnych w Warszawie.

- Do ostatniej chwili był ten moment niepewności, bo procedury zamówień publicznych są niekiedy nieobliczalne. W tym momencie jestem już spokojna i wiem, że firma, która wygrała spisuje się dobrze przy innych inwestycjach. To dobrze wróży tej inwestycji - mówiła dziennikarzom po uroczystości prezydent Zdanowska.

Nowy dworzec Łódź Fabryczna to największa inwestycja w Polsce od wielu lat

Co podpisanie umowy oznacza dla pasażerów? Za dwa miesiące - 16 października dworzec Łódź Fabryczna ma zostać zamknięty i oddany pod opiekę wykonawcy. Ten od dnia dzisiejszego będzie miał 42 miesiące na oddanie inwestycji w całości. Pierwsze prace budowlane mogłyby ruszyć już na wiosnę przyszłego roku.

- Udało się doprowadzić do skutecznego finału tę umowę, która jest kluczowa dla samej Łodzi i całej Polski. Dworzec w Łodzi znajdzie się na przecięciu szlaków kolejowych wschód-zachód i północ-południe. Są szanse, żeby Łódź stała się węzłem przesiadkowym przemierzających Polskę we wszystkie strony - tłumaczył Zbigniew Szafrański, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Obiekt składający się z czterech peronów i ośmiu torów zlokalizowany zostanie 16,5 metra pod ziemią. Nad dworcem PKP znajdować się będzie dworzec autobusowy PKS, a na powierzchni centralny punkt przesiadkowy dla komunikacji miejskiej. W ramach projektu wykonany zostanie również system parkingów "Park&Ride" oraz pierwszy w Łodzi parking dla rowerów "Bike&Ride".

**Do nowego podziemnego dworca dojedziemy całkowicie zmodernizowanymi ulicami Polskiej Organizacji Wojskowej, Składową i Węglową. Wokół inwestycji zostaną przebudowane także linie tramwajowe, a jedna z nich w przyszłości pojedzie w dawnym śladzie torów kolejowych - na Radiostację.
Inwestycję za kwotę 1,75 mld złotych zrealizuje polsko-włoskie konsorcjum firm**: Torpol Poznań, Astaldi, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Zawiercie oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki. Zaproponowana cena jest niższa o 550 mln złotych, od kosztów wyliczonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe.

Jedno jest pewne. Przez najbliższe trzy lata przejazd przez centrum Łodzi będzie bardzo trudny. Wiele linii tramwajowych i autobusowych zmieni swoje trasy na czas inwestycji.

Czytaj więcej o

dworcu Łódź Fabryczna

:

Jest umowa na przebudowę dworca na Widzewie i remont torów [wizualizacje]
Stary neon zaświeci na nowym dworcu Łódź Fabryczna?
Matura 2011 poprawkowa | Perseidy 2011|Koncerty w Łodzi | Kolory ulic Łodzi | Konkursy | Widzew Łódź | ŁKS Łódź|PKP - rozkład jazdy| Baseny i kąpieliska| Regiopedia

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto