Im bliżej lipca, tym więcej pytań rodzi się w związku z tzw. nową ustawą śmieciową. Mówiła Pani, że istnieje ryzyko, że wysokość uchwalonych opłat (12 zł od osoby dla segregujących i 18 zł dla niesegregujących) może się zmienić po rozstrzygnięciu przetargu. Kiedy poznamy firmę, która zajmie się w mieście wywozem odpadów i dowiemy się, ile faktycznie będziemy płacić?
Przetarg planujemy ogłosić jeszcze w kwietniu, oznacza to, że firmę, która w Mysłowicach zajmować się będzie wywozem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych, w ramach nowego systemu, poznamy w czerwcu. Faktycznie jest taka możliwość, że stawki ulegną zmianie. Podjęcie takich decyzji możliwe będzie jednak dopiero po poznaniu faktycznego bilansu systemu gospodarki odpadami komunalnymi dla naszego Miasta, czyli nie wcześniej jak po roku.
Ile deklaracji mieszkańców wpłynęło już do UM, a ile wszystkich powinno wpłynąć?
Już teraz możemy mówić o ogromnym sukcesie kampanii informacyjnej i wszystkich innych działań, które podjęliśmy, by informację o deklaracji otrzymał każdy mieszkaniec. Na nieco ponad 7 tys. deklaracji wysłanych do właścicieli domów jednorodzinnych i zarządców nieruchomości wspólnych otrzymaliśmy ponad 6 650 wypełnionych.
Tym mieszkańcom, którzy nie złożą deklaracji, gmina narzuci opłaty decyzją administracyjną. Jakie czynniki weźmie pod uwagę przy naliczaniu wysokości opłaty?
W przypadku naliczania opłaty w drodze decyzji administracyjnej podstawą „opodatkowania” będzie suma ilości osób zameldowanych na stałe i czasowo oraz stawka opłaty za gospodarowanie odpadami OPŁATY ZA komunalnymi zgodnie z uchwałą Rady Miasta, ustalona w trakcie trwania postępowania administracyjnego. Wyższą stawkę nakłada się w drodze decyzji administracyjnej w przypadku braku realizacji obowiązku segregacji odpadów, a to będzie możliwe do zweryfikowania dopiero po wprowadzeniu systemu w życie.
Dlaczego w niektórych miastach, mieszkańcy będą segregować śmieci na "pięć" a nawet "sześć" kubłów? A w Mysłowicach na trzy....
Segregacja odpadów na trzy frakcje wydaje się być najbardziej efektywna. Biorąc pod uwagę, że każda z frakcji np. szkło, metale czy plastiki i tak jest dosortowywana czyli jeszcze raz, w zakładach do tego przeznaczonych, weryfikuje się zawartość takiego kubła, nie jest konieczna aż tak szczegółowa selekcja odpadów. Ponadto w Mysłowicach przeważa typ zabudowy wielorodzinnej, gdzie na pewno, podział odpadów na więcej niż 3 frakcje, byłby uciążliwy.
Czy miasto zakupi kontenery do segregacji odpadów, czy muszą to zrobić spółdzielnie, zarządcy nieruchomości i właściciele? I czy koszt ich postawienia jest wkalkulowany już w opłatę?
Dzięki kolejnej nowelizacji Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie możliwe było ujęcie stawki za dzierżawę kontenera w tej podstawowej tj. 12 zł lub 18 zł. Oznacza to, że każdy z mieszkańców czy zarządców płacąc w/w stawkę miesięczną ma zagwarantowane już worki i pojemniki na odpady.
Czy warto kupować dzisiaj mieszkanie?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?