Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe Centrum Łodzi. Dworzec Łódź Fabryczna [WIZUALIZACJA]

Marcin Bereszczyński, (opr. dem)
Tak może wyglądać rynek Kobro. Z lewej budynki stojące nad Fabrycznym, z prawej gmach EC1
Tak może wyglądać rynek Kobro. Z lewej budynki stojące nad Fabrycznym, z prawej gmach EC1 Materiały prasowe
Jak będzie wyglądać otoczenie dworca Łódź Fabryczna po skończeniu budowy? Spółka Mott MacDonald Polska jest liderem konsorcjum, które ma zagospodarować teren Specjalnej Strefy Kultury. Koncepcja zagospodarowania terenów kolejowych nad dworcem i miejskich wokół Fabrycznego ma być gotowa w trzecim kwartale 2014 roku. Przetarg przeprowadziły wspólnie UMŁ i PKP.

Na przełomie lat 2014-15 rozpocznie się akcja promocyjna skierowana do inwestorów, którzy będą chcieli zabudować najatrakcyjniejszą część Nowego Centrum Łodzi.

W środę rozstrzygnięto w Łodzi przetarg dotyczący koncepcji zagospodarowania 10 ha, w które wchodzi Specjalna Strefa Kultury, czyli teren pomiędzy EC1 i dworcem oraz rynku Kobro - placu, na którym krzyżować się będą dwa ciągi piesze: od ul. Targowej do Teatru Wielkiego i przez Bramę Miasta do Piotrkowskiej.

Zadaniem konsorcjum będzie również "wyprostowanie" ul. Traugutta. Powstanie koncepcja przebić wewnątrz kwartału ulic: Traugutta, Kilińskiego, Tuwima i Sienkiewicza.

Na terenie Nowego Centrum Łodzi mają znaleźć się usługi, handel i zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna. Pod SSK i placem Kobro mają być podziemne parkingi, do których wjazd zagwarantuje podziemna ulica znajdująca się pomiędzy EC1 i SSK. Sklepy nie będą przekraczać 2 tys. mkw, więc w NCŁ nie będzie marketów.

Nowe Centrum Łodzi ma tętnić życiem całą dobę. Nie będzie tam miejsca dla placówek bankowych, punktów telefonii komórkowej i instytucji, które zamykać się będą o godzinie 18, a NCŁ zacznie się wyludniać.

Błażej Moder, dyrektor zarządu NCŁ tłumaczy, że inwestycje wokół dworca powinny być realizowane przez sektor prywatny. Rysują się trzy scenariusze zagospodarowania tej przestrzeni. Pierwszy to sprzedaż terenu jednemu deweloperowi, zgodnie z projektem planu miejscowego. Drugi to podział na inwestycje publiczne (rynek oraz drogi) i prywatne. Trzeci to celowa spółka publiczno-prywatna.

Prezydent Łodzi uważa, że tereny wokół i nad dworcem Fabrycznym to kolejne atrakcyjne grunty dla inwestorów w Łodzi, kolejne przetargi, a więc po pierwsze wpływy dla miasta i - co najważniejsze - nowe miejsca pracy.

Źródło: Nowe Centrum Łodzi. Co stanie nad dworcem Łódź Fabryczna? [WIZUALIZACJE]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Filip Chajzer o MBTM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto