25-letni tramwaj NF6D został sprowadzony z Bochum w kwietniu. Tramwaj przeszedł pozytywnie wszystkie testy oraz został przygotowany przez pracowników Zakładu Techniki MPK-Łódź do ruchu liniowego w Łodzi. Wagon został dostosowany do łódzkiego zasilania, zmodyfikowany został też system informacji pasażerskiej, a w środku zamontowane zostały kasowniki i biletomaty.
W sobotę tramwaj NF6D rozpoczął kursowanie na linii 10B, łączącej Retkinię z Widzewem. Przez najbliższy miesiąc MPK Łódź będzie zbierało opinie łodzian na temat pojazdu. Jeśli testy wypadną pomyślnie przewoźnik podejmie decyzję w sprawie zakupu kolejnych 34 egzemplarzy.
Swoje uwagi na temat tramwaju pasażerowie mogą składać poprzez:
- infolinię: 42 638 90 20, 0 801 301 309
- email: [email protected], [email protected]
- Facebook MPK-Łódź: https://www.facebook.com/mpklodz/
Pierwsze opinie dotyczące tramwaju NF6D wskazywały na niewielką liczbę uchylnych okien, brak górnych poręczy w części wagonu i zbyt małą ilość drzwi. Dla motorniczych uciążliwy może być brak oddzielnych drzwi w kabinie.
Koszt zakupu pojedynczego wagonu i jego transport do Łodzi kosztuje wynosi ok. miliona złotych. Jak podkreśla łódzki przewoźnik, to siedmiokrotnie mniej niż zakup nowego tramwaju.
ZOBACZ TEŻ: Łodzianie zwiedzali zajezdnię na Limanowskiego:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?