18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nieboszczyk z trumną i grobem - upiorna zabawka dla dzieci. Można ją kupić w sieci Biedronka

Redakcja
Nieboszczyk z trumną i grobem - upiorna zabawka dla dzieci dostępna jest m. in. w sieci Biedronka
Nieboszczyk z trumną i grobem - upiorna zabawka dla dzieci dostępna jest m. in. w sieci Biedronka Dariusz Śmigielski
Nieboszczyk z trumną i grobem - oto zabawka oferowana dzieciom w sklepach. Każdego bohatera można zamknąć w trumnie i pochować... Kolekcję 12 unikalnych postaci z przerażającą historią ich śmierci można kupić - jak sugeruje importer - "w dobrych sklepach z zabawkami". Ostatnio trafiły do sieci Biedronka.

W każdym zestawie, oprócz figurki nieboszczyka, znajdziemy trumnę, nagrobek i miejsce pochówku, imitujące trawę. Na opakowaniu jest oznaczenie "3+"...

Jest Stary Joe, "Kowboj Złowrogi, co zmarł w męczarniach, bo dostał między nogi" - zasłania zakrwawione krocze. Jest i pomarszczony Srogi Joachim, Sędzia, któremu "za zbyt długie orędzia zamknęli gębę przebrzydłą i potraktowali jak bydło". Ubytki ciała do kości ma Roman - Gwiazda Paki, o którym wiemy, że "zgnił i jedzą go robaki". Policjant Fred "nie upilnował ruchu" i "skończył z parkometrem w brzuchu".

To tylko niektóre epitafia, jakie widnieją na płytach nagrobnych, dołączonych do trumien z makabrycznymi figurkami nieboszczyków. Kolekcję 12 unikalnych postaci z przerażającą historią ich śmierci można kupić - jak sugeruje importer - "w dobrych sklepach z zabawkami". Ostatnio trafiły do sieci Biedronka.

W każdym zestawie, oprócz figurki bohatera, znajdziemy trumnę, nagrobek i miejsce pochówku, imitujące trawę. Na opakowaniu jest oznaczenie "3+"...

Niespełna czteroletni Miłosz z całego kosza nieboszczyków w Biedronce bez wahania wybrał "Czarnobrodego Pirata jakich mało", który - jak głosi napis na nagrobku - "utopił się, spadł z trapu, gdy lać mu się zachciało".

Pod trumną starszy, ośmioletni brat Miłosza znalazł "unikalny kod dostępu do wirtualnego cmentarza". Tam dopiero jest zabawa. "Stwórz i pochowaj swoją postać w Mrocznej Dolinie. (...) Wpisz swój unikalny kod z nagrobka i aktywuj dom pogrzebowy!" - namawia dzieci producent na opakowaniu.

Okazuje się bowiem, że każdy kod spod trumny uprawnia do tworzenia przez dzieci własnych wirtualnych nieboszczyków, których można pochować na wirtualnym cmentarzu, a ponadto wziąć udział w głosowaniu na - uwaga - "najlepszego nieboszczyka".

Więcej kodów zwiększa możliwości zabawy: zyskujemy np. dodatkowe działki na cmentarzu, "wypasione wzory trumien" oraz możliwość wyboru karawanu, który będzie wiózł nieboszczyka. Możemy nawet wybrać pogodę, jaka będzie na pogrzebie.

Nieboszczyków dla dzieci wprowadził na polski rynek znany importer i dystrybutor zabawek, spółka Epee. Przedstawiciele firmy nie widzą w zabawce nic niestosownego. Mało tego, uważają, że kolekcja ma dla dzieci walor edukacyjny...

- Śmieszne wierszyki podpowiadają, jakie zachowania mogą powodować niebezpieczne sytuacje w życiu - uważa Eliza Janiak, specjalista ds. marketingu w Epee Polska sp. z o.o.

Rzeczywiście, podpowiadają. Na przykład: "Tu leży Cioteczka Róża, co tak dużo mówiła, że aż się sztuczną szczęką udławiła". Albo taki: "Ziuta, Nauczycielka Chemii, puściła cichacza, w klasie tak cuchło, że wszystko wybuchło". Jest i Baletnica Anna, która "tak się odchudzała, wciągała tylko pająki, aż cała spleśniała".

Przedstawicielka firmy tłumaczy, że to rynek podyktował zapotrzebowanie na taki produkt. - Jest ogólnoświatowy trend wśród dzieci na rzeczy straszne i upiorne. Kultura medialna tworzy takich bohaterów książek i bajek - wyjaśnia. Dodaje, że zabawka adresowana jest do chłopców powyżej ośmiu lat.
- Dorastający chłopcy podchodzą do zabawki żartobliwie - zapewnia.

Pomysł przyszedł z Anglii. Tam ponoć przyjął się bardzo dobrze. W Polsce to zabawka niszowa, produkt, jak mówi Eliza Janiak, "dedykowany dla pewnej grupy". Dzieci zachęcić ma hasło w spocie reklamowym. Brzmi ono: "Śmiertelnie dobra zabawa".

O tej sprawie także w weekendowym wydaniu "Dziennika Łódzkiego", 16-17 listopada.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto