(© Krzysztof Szymczak)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Policzono auta na skrzyżowaniach, pasażerów w tramwajach i na razie na tym koniec. Studium Systemu Transportowego, na potrzeby którego zrobiono te statystyki, na razie nie powstanie. Dlaczego? Zarząd Dróg i Transportu rozwiązał umowę z francuską firmą Systra, która miał wykonać studium za milion złotych.

Wytyczenie nowych tras autobusowych i tramwajowych, wskazanie lokalizacji dróg rowerowych czy parkingów. To tylko kilka wskazówek, jakie łódzkim urzędnikom miało dać studium transportowe. Powinno ono być gotowe do końca listopada, ale z niego zrezygnowano.

- Co ważne, francuska firma miała wskazać rozwiązania, na które Łódź może sobie pozwolić biorąc pod uwagę miejski budżet - zaznacza Wojciech Makowski, rzecznik niezmotoryzowanych. - Studium transportowe ma większość dużych miast. Niektóre z nich, jak Warszawa, sama pisze takie strategie. Alternatywą do studium transportowego jest tylko to, co mamy obecnie, czyli ręczne sterowanie układem transportowym i polityczne kalkulacje.

ZDiT dosyć ogólnie wypowiada się na temat zerwania umowy z francuskim wykonawcą studium transportowego. - ZDiT postanowił odstąpić od umowy z firmą Systra na przygotowanie ,,Studium systemu transportowego dla miasta Łodzi" z powodu nie dotrzymania i nie realizowania postanowień umowy przez wykonawcę" - pisze w mailu Agnieszka Lubiatowska, rzecznik ZDiT.

Firma Systra na razie nie ma wiele do powiedzenia na temat wypowiedzenia umowy przez ZDiT. - Nie chcę na razie komentować sprawy - mówi Danuta Kembłowska-Dupieu, dyrektor działu realizacji projektów w polskim oddziale Systry.

Źródło: Francuzi nie zadowolili ZDiT. Nie powstanie Studium Systemu Transportowego

Czytaj także

    Komentarze (4)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    hans (gość)

    pewnie. lepiej samemu decydować, że ten pas będzie miał 3.5 m, a tamtego nie będzie wcale. i wywalać p+r z modernizacji trasy w-z, bo ja uważam, że niezasadne. a jeziorkom damy tutaj. ciekawe, co wpiszą w uzasadnienia projektów unijnych na 14-20, które powinny być już napisane

    Adam (gość)

    A po co nam jakieś studium, skoro Janiak wie lepiej, jak się ulice projektuje i którędy mają przebiegać....

    uć k.wa (gość)

    Łojezu zrobimy studium, potem analizę, potem za trudnimy 10 doradców, pełnomocników a na koniec wyjdzie że się nie da...