W ankiecie wzięło udział 2.460 osób, spośród których aż 63,8 proc. codziennie korzysta z usług MPK, a 21,15 proc. kilka razy w tygodniu.
Najwięcej, bo ponad 2 tys. osób zwróciło uwagę na problem braku higieny u współpasażerów. Na drugim miejscu znalazły się wulgaryzmy, o których wspomniało 1579 osób. Kolejnymi często zaznaczanymi problemami były także spożywanie alkoholu w pojazdach MPK oraz wandalizm i obojętność pasażerów na niego.
Wśród zgłaszanych problemów były i takie dotyczące samego taboru. Łodzianie zwracali uwagę na wysokopodłogowe tramwaje, brak klimatyzacji oraz brak punktualności.
Ostatecznie jednak aż 46,83 proc. osób jest zadowolonych albo raczej zadowolonych z usług MPK. Odpowiedź: ani zadowolony, ani niezadowolony zaznaczyło 29,58 proc. pasażerów.
Łodzianom najbardziej podobają się biletomaty, tanie bilety, zmieniający się tabor i kierujący, którzy nie tylko udzielają informacji, ale także czasem ratują pasażerom życie.
- Zastanowimy się, jak poprzez nasze procedury możemy niektóre problemy rozwiązać, ale przykładowo z wulgaryzmami może być problem. Dlatego liczymy, że wyniki ankiety będą punktem wyjścia do analizy naszego społeczeństwa, zastanowienia się nad tym, jacy jesteśmy. Zdajemy sobie sprawę, że są to niewygodne tematy - przyznaje Sebastian Grochala.
Pomimo, że aż 2231 osób poparło pomysł organizacji akcji, które miałyby promować właściwe zachowania, to pierwsza kampania jaką przeprowadziło MPK została skrytykowana. Dotyczyła ona problemu nieustępowania miejsca.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?