MPK Łódź

W czasie zimy dochodzi do awarii autobusów. Jeśli pojazd nie przyjedzie, możesz wystąpić do MPK Łódź o zwrot kosztów (© Grzegorz Gałasiński)

W czasie mrozów część autobusów łódzkiej komunikacji miejskiej może mieć problem z awariami. Łodzianie, którzy długo czekają na autobus mogą zamówić taksówkę a następnie wystąpić do MPK Łódź o zwrot kosztów.

Radny PiS, Sebastian Bulak, zapytał władze Łodzi jakie warunki trzeba spełnić, aby MPK Łódź pokryło koszty za taksówkę. W odpowiedzi uzyskał informacje, że podstawą do rozpatrzenia wniosku o zwrot kosztów jest:

• potwierdzenie straty finansowej (oryginał rachunku na przejazd taksówką z imieniem i nazwiskiem pasażera)
• kserokopia biletu okresowego
• wskazanie negatywnych konsekwencji dla pasażera z powodu niewłaściwego funkcjonowania komunikacji

Komentarze (15)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

MK (gość) (Dobromił)

Ale ten bilet możesz użyć w dowolnym momencie, jest to chęć wyrażenia woli skorzystania z usług MPK w bliżej nie określonym czasie. Przewoźnik nie jest w stanie przewidzieć kiedy i w którym pojeździe zostanie skasowany. Jeśli zgubisz cokolwiek należącego do Ciebie to jest to tylko Twoja strata.Nie możesz w tym wypadku winić MPK za zgubiony bilet.
Od dawna jeżdżę dość często tą samą linią i autobusy notorycznie wypadają z rozkładu.
Co do traktowania klientów jako cwaniaków to twierdzę jak jest,w 99% Polaków jest cwaniactwo,mamy to w genach które umożliwiają nam życie w naszych realiach.Anglicy u nas by sobie nie dali rady.
Oprócz biletu okresowego z MPK mnie nic nie łączy.

Dobromił (gość) (MK)

cd.
Ponadto:
1. "wskazanie negatywnych konsekwencji dla pasażera" - jest totalną bzdurą, że muszę udowodnić wymierne straty, które poniosłem.
Puentując, Wasz marketing jest FATALNY.
P.S.
MPK jest spółką miejską dotowaną przez Miasto. Wobec powyższego czy:
- nadzór prezydent Zdanowskiej nad MPK analizuje wysokość i przyczyny kosztów oraz jego zmiany w perspektywie czasowej?
- imiennie i finansowo odpowiadać będą członkowie Zarządu MPK za wypłacone odszkodowania dla pasażerów?

Wiadomo, że nie. Kwoty te wejdą w koszty MPK, które i tak zostaną zrekompensowane przez dotację czyli z podatków mieszkańców Łodzi.
Reasumując, pic na wodę, fotomontaż a głupiemu radość.

Dobromił (gość) (MK)

A jednak:
Ad3. Kupując jednorazowy bilet MPK zamierzam skorzystać z usług tej firmy. Skoro nie mam możliwości oddać nieskasowany bilet i otrzymać za niego równowartość w zł., tzn. MPK otrzymała gwarancję, że chcę skorzystać z jej usług. Nawet jeśli nie skorzystam, bądź zgubię bilet to i tak zapłaciłem Z GÓRY za usługę, z której NIE SKORZYSTAM ! Jest to wyjątkowo komfortowa sytuacja dla firmy !
Ad4. MPK najlepiej zadba o swój interes realizując rozkład jazdy bez opóźnień oraz zapewniając czysty tabor i kulturalną obsługę. Tramwaje na trasie W-Z hamując przed przystankami niesamowicie nagminnie szarpią. Nawet stojąc w rozkroku i trzymając się uchwytu leci się ostro do przodu !
Szanująca się firma NIE traktuje swoich klientów jak cwaniaków i złodziei, tym bardziej nie robi tego publicznie co Ty właśnie uczyniłeś.
cdn.

MK (gość) (ernie)

Mając bilet okresowy masz zawartą umowę z MPK na przewóz osób.
Posiadając tylko bilet jednorazowy masz zamiar dopiero zawrzeć umowę z firmą.
Przewoźnik nie ma gwarancji,że osoba wyraziła chęć skorzystania z usług MPK posiadając bilet jednorazowy.
Dużo jest cwaniaków na świecie i zamiast jechać autobusem/tramwajem wybrałoby taxi,firma jakoś musi dbać o swój interes,

MK (gość)

Oprócz biletów okresowych akceptowane są również bilety jednorazowe,pod warunkiem skasowania ich w pojeździe który nie przyjechał. ;-)

bb (gość)

Jakiś czas temu zostałem z narzeczoną pod Ptak Outlet - nie przyjechały ostatnie autobusy i po 2h oczekiwania, zmarznięci za TAXi zapłaciliśmy ok. 90 zł. Chcieliśmy taniej (poszliśmy na dworzec po drugiej stronie CH Ptak), ale już nic nie jeździło. Odpowiedź MPK? Były korki i autobusy nie dojeżdżały do ostatniego przystanku. Zawracały wcześniej, aby nie powodować większych opóźnień na całej trasie. "Ponieważ korki są niezależne od MPK to zwrotu nie będzie". Oczywiście dyspozytor w trakcie oczekiwania nic nie wiedział i ciągle nas zapewniał, że autobus jeździ bez utrudnień :) Informacje o tym, że "nic już nie przyjedzie" podał właśnie po ww. 2h, gdy... kierowca zjechał do zajezdni na koniec dnia.

Mike (gość)

Mało precyzyjny artykuł. Gdy kiedyś osobiście interesowałem się tym temat dostałem informacje, że MPK zwraca koszty tylko w przypadku gdy Pojazd nie przyjedzie z winy MPK.
Wymieniono również teoretycznie trzy przyczyny nie przyjechania pojazdu:
1. Korki - przyczyna losowa niezależna od MPK
2. Inne utrudnienia w ruchu np. kolizje - niezależne od przewoźnika
3. Awaria pojazdu – również traktowane jako zdarzenie losowe ciężkie do przewidzenia.

Czyli aby otrzymać zwrot kosztów trzeba udowodnić, że autobus nie przyjechał z winy MPK (czyli miał awarie) oraz awarie tą MPK mogło przewidzieć.... Ciekawe skąd jako pasażerowie mamy mieć taką informacje....

jolusta (gość)

" wskazanie negatywnych konsekwencji dla pasażera z powodu niewłaściwego funkcjonowania komunikacji " tak opisane że łatwo będzie wymigać się mówiąc że nie spełnia kryteriów.

K. (gość)

KŁAMSTWO!!! Po 1 godzinie 40 minutach czekania na autobus 57 na Placu Dąbrowskiego na kilkunastostopniowym mrozie, wzięłyśmy z koleżanką taksówkę i rachunek z dokładnym opisem sytuacji zaniosłam do MPK. Odpisano nam, że zła pogoda jest niezależna od MPK i zwrotu nie będzie.

ernie (gość)

A dlaczego tylko okresowego? To jednorazowe bilety już do niczego ich nie zobowiązują? Co za popaprana firma.