(© Łukasz Kasprzak)

Łódź ma dostać 12 nowych tramwajów niskopodłogowych. Jest dwóch kandydatów uczestniczących w przetargu - Pesa albo konsorcjum Stadler-Solaris.

Zwycięzca przetargu oprócz dostawy tramwajów ma też zapewnić tzw. pakiet eksploatacyjno-naprawczy, czyli m.in. zespoły napędowe, dodatkowy komplet siedzeń, drzwi czy szyb. Pesa oczekuje wynagrodzenia w wysokości 99,5 mln zł, natomiast konsorcjum Stadler - Solaris 103,8 mln zł. Jeśli po uwagę będzie głównie brana cena, to przetarg wygra Pesa.

Zobacz też: 25. Finał WOŚP. Złote serce i specjalne linie MPK [ROZKŁADY, MAPA]

Tramwaje powinny zostać dostarczone do końca marca 2019 r., jednak zarówno Pesa jak i Stadler - Solaris podaje termin dostawy jako 15.10.2018. Docelowo tramwaje mają obsługiwać linię 14 łączącą Dąbrowę z Dworcem Łódź Żabieniec.

ZOBACZ | Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem
[cs]
[/cs]

Czytaj także

    Komentarze (11)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    ss (gość)

    Może wygra Solaris będzie coś nowoczesnego a Pesa to szmelc dostaje zwarcia , sama jeździ , kiepskie ogrzewanie i składana przez mpk a nie fabrykę .

    warsaw by night (gość)

    Łodzkie MPK nie jest złe tabor nowoczesny i nie poprzestają na tym tylko unowoczesniają, po wielu duzych miastach jeżdżą jeszcze ikarusy. A to ze spoleczenstwo nienawidzi MPK wynika tylko z tego, że ludzie nie lubią jeździc razem w zamknietym pomieszczeniu czasem nawet wscisku obok innych osób, których normalnie nie chcieliby znac- ale są skazani na siebie. Psychologia i dlatego frustracje zrzuca sie na kierowców motorniczych a upust nerwom daje sie poprzez naubliżanie prowadzącym.

    Piotrek (gość)

    Trzeba pamiętać że WZ jest trasa na której w godzinach szczytu jeździ masa pasażerów. Jakby bylo więcej siedzeń, to tramwaj mógłby pomieścić mniej pasażerów ogółem, co z kolei wiązałoby się z oburzeniem mieszkańców... Po trasie LTR w zasadzie tez jest ścisk w tramwajach i to też ludziom nie pasuje. Dlatego pojawia się pytanie co lepsze? Czy zrobić dobrze ok 40 pasażerom żeby wygodnie siedzieli (a nawet dla siedzących ścisk i tak by przeszkadzał), czy zrobić dobrze 100 pasażerom stojącym żeby mieli gdzie noge postawić, a pasażerowie siedzący żeby mogli łatwiej dotrzeć do siedzeń i do drzwi...

    nick (gość) (BOLO)

    Błysnąłeś wiedzą, szkoda że nie do końca. Gdyby przez pesę zostały utracone dotacje z UE to ona by za to musiała odpowiedzieć i tą kwotę pokryć. Tu nie było ryzyka ze strony miasta.

    Łodziak (gość)

    Na trasie ŁTR kursują naprawdę fajne tramwaje PES-y z wieloma siedzeniami dla pasażerów. Natomiast w tych sprowadzonych do obsługi trasy WZ trudno znaleźć miejsce siedzące. O co tu chodzi ? Czy ta 12-stka będzie równie niewygodna ? Ale może tańsza !

    Łodziak (gość)

    Dziwne. Po trasie ŁTR kursują PES-y z wieloma siedzeniami.Bardzo fajne ! Po trasie WZ kursują PES-y w których sztuką jest znaleźć miejsce siedzące. O co tu chodzi ? Miało być szybciej i wygodniej ! A teraz dodatkowo te idiotyczne zmiany w rozkładach ! Komuś wyczerpały się zasoby umysłowe ?

    BOLO (gość)

    Pesa powinna być na czarnej liście. Ostatni kontrakt zrealizowała z dużym opóźnieniem i była realna groźba cofnięcia dotacji z UE wskutek tego przekroczenia terminu. Pesa nachapała się kontraktów i nie była w stanie ich zrealizować zgodnie z umową.

    dlaczego zamawiacie bez ogrzewania ?! (gość)

    Dlaczego w tramwajach nie ma ogrzewania ?!!!!, oprócz kabiny motorniczego ?!!!!!