MPK Łódź kupuje tramwaje na Trasę W-Z. Będą kursować co 7,5 minuty [zdjęcia]

Przetarg wygrała bydgoska Pesa. Pierwsze składy przyjadą do Łodzi w sierpniu 2015.

4 listopada łódzkie MPK pochwaliło się planami modernizacji taboru tramwajowego. W 2015 roku Pesa dostarczy pierwsze z 22 Swingów na Trasę W-Z. Z taśm Zakładu Techniki zjadą kolejne modernizowane składy 805 i M8C.

Na Olechów co 7,5 minuty

Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacji udało się pozyskać 60 mln zł na zakup 22 nowych tramwajów Pesa Swing. Środki unijne pokryją 40% zamówienia wartego 166 mln zł. - W najbliższych miesiącach będziemy się ubiegać o zwiększenie poziomu dofinansowania do 85% - zapowiada Zbigniew Papierski, prezes MPK Łódź.

Nowe Pesy będą obsługiwać wyłącznie linię 10 kursującą po wydłużonej Trasie W-Z z Retkini na Olechów. Planowana częstotliwość kursów to 7,5 minuty, choć MPK zapewnia, że w razie potrzeb tramwaje mogą jeździć nawet co 5 minut.

Wszystkie 22 pojazdy zostaną wyposażone w klimatyzację, biletomaty i niską podłogę na całej długości. Produkowany przez Pesę model Swing kursuje już m.in. w Warszawie, Szczecinie, Gdańsku i Toruniu.

Drugie życie "Niemca"

Nowe Swingi można na razie oglądać tylko na wizualizacjach. Szybciej, bo już na początku 2015 roku na tory wyjedzie pierwszy zmodernizowany dwukierunkowy tramwaj M8C. W 2013 roku Łódź kupiła 14 tego typu pojazdów z niemieckiego Bielefeld. (czytaj więcej) Po przeprowadzonej w zakładach MPK modernizacji ich żywotność zostanie wydłużona o kolejne 20 lat. Wszystkie posiadać będą tzw. człon niskopodłogowy z wysuwaną rampą ułatwiający wsiadanie osobom starszym lub niepełnosprawnym.

Zobacz zmodernizowane składy M8C:

Zmodernizowane tramwaje zostaną oznaczone specjalną czcionką na rozkładach jazdy. Nie wiadomo jeszcze, jakie linie będą obsługiwać. - Jeżeli modernizowany pojazd typu M8C spodoba się pasażerom, zakładamy dalszą modernizację pozostałych wagonów tego typu - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK Łódź.

Rocznie Zakład Techniki łódzkiego MPK jest w stanie wyprodukować dwa-trzy tego typu pojazdy. Koszt modernizacji podwójnego składu to 1,7 mln zł.

Do 2016-2017 roku MPK chce także dokończyć modernizację najpopularniejszych na łódzkich torach tramwajów 805. Do remontu trafią jeszcze 44 wagony. Koszt modernizacji jednego to 900 tys. zł. Do końca 2014 roku Zakład Techniki opuści ich jeszcze sześć. Po łódzkich torach jeździ ich już 20 zmodernizowanych w ten sposób, trzydrzwiowych składów.

Adam Tubilewicz

Adam Tubilewicz

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3