Z badania przeprowadzonego przez łódzkie MPK wynika, że aż 30 proc. z prawie 3 tys. pasażerów skarży się, że jednym z najbardziej uciążliwych zachowań w podróży jest nieustępowanie miejsca osobom uprzywilejowanym. W związku z tym przewoźnik postanowił zwrócić uwagę na ten problem poprzez kampanię społeczną - "Ustępuję, to takie łódzkie!". Do akcji włączyła się także IKEA Łódź.
- Bardzo ucieszyła nas propozycja IKEA Łódź dotycząca przeprowadzenia wspólnej kampanii edukacyjnej dla pasażerów MPK-Łódź. Mamy nadzieję, że kolorowe plakaty i naklejki z hasłem "Ustępuję, to takie łódzkie" zachęcą wszystkich do pójścia w ślady bohaterów kampanii. – powiedział Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź.
- Od początku działalności Ikea w Łodzi staramy się promować ideę zrównoważonego transportu, m.in dlatego sfinansowaliśmy budowę pętli tramwajowej w pobliżu sklepu. Obecnie 48 proc. naszych odwiedzających przyjeżdża środkami komunikacji miejskiej. Postanowiliśmy pokazać łodzianom, że ustępowanie miejsca jest po prostu ludzkie. - tłumaczy Jakub Jankowski, kierownik łódzkiego sklepu Ikea.
MPK chce dotrzeć z akcją do pasażerów m.in. poprzez zabawny spot przygotowany przez Ikea. Będzie on wyświetlany w nowych autobusach marki mercedes, zmodernizowanych tramwajach typu 805 Na, pesach i cityrunnerach. Pokazuje on kilka postaci tłumaczących, że ustępują miejsca, bo mają klasę, nie lubią się zasiedzieć, mają swoje zasady czy szacunek jest dla nich podstawą.
- Zaplanowaliśmy też akcje edukacyjne, dlatego w grudniu zaprosimy do nas dzieci, którym zwrócimy uwagę, że przyjazne zachowania pomagają w podróżowaniu komunikacją miejską - mówi Agnieszka Hamankiewicz, kierownik działu promocji i pozyskiwania funduszy w MPK. - Przed Dniem Babci i Dziadka zwrócimy uwagę na ustępowanie miejsc osobom starszym, a przed Dniem Matki na ustępowanie kobietom w ciąży.
MPK zamierza również zorganizować kampanie poświęcone wulgaryzmom, głośnym rozmowom przez telefon czy czystości pasażerów.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?