Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

MPK Łódź i Ikea namawiają pasażerów do ustępowania miejsc [ZDJĘCIA,FILM]

Agnieszka Magnuszewska, mm
MPK Łódź oraz IKEA Łódź zorganizowali wspólnie kampanię społeczną, która ma celu uświadomienie pasażerom środków komunikacji miejskiej jak ważne jest ustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym – kobietom w ciąży i z dziećmi, osobom starszym oraz niepełnosprawnym. Jest to odzew na badania ankietowe, jakie przeprowadzono podczas wakacji.

Z badania przeprowadzonego przez łódzkie MPK wynika, że aż 30 proc. z prawie 3 tys. pasażerów skarży się, że jednym z najbardziej uciążliwych zachowań w podróży jest nieustępowanie miejsca osobom uprzywilejowanym. W związku z tym przewoźnik postanowił zwrócić uwagę na ten problem poprzez kampanię społeczną - "Ustępuję, to takie łódzkie!". Do akcji włączyła się także IKEA Łódź.

- Bardzo ucieszyła nas propozycja IKEA Łódź dotycząca przeprowadzenia wspólnej kampanii edukacyjnej dla pasażerów MPK-Łódź. Mamy nadzieję, że kolorowe plakaty i naklejki z hasłem "Ustępuję, to takie łódzkie" zachęcą wszystkich do pójścia w ślady bohaterów kampanii. – powiedział Sebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź.

- Od początku działalności Ikea w Łodzi staramy się promować ideę zrównoważonego transportu, m.in dlatego sfinansowaliśmy budowę pętli tramwajowej w pobliżu sklepu. Obecnie 48 proc. naszych odwiedzających przyjeżdża środkami komunikacji miejskiej. Postanowiliśmy pokazać łodzianom, że ustępowanie miejsca jest po prostu ludzkie. - tłumaczy Jakub Jankowski, kierownik łódzkiego sklepu Ikea.

MPK chce dotrzeć z akcją do pasażerów m.in. poprzez zabawny spot przygotowany przez Ikea. Będzie on wyświetlany w nowych autobusach marki mercedes, zmodernizowanych tramwajach typu 805 Na, pesach i cityrunnerach. Pokazuje on kilka postaci tłumaczących, że ustępują miejsca, bo mają klasę, nie lubią się zasiedzieć, mają swoje zasady czy szacunek jest dla nich podstawą.

- Zaplanowaliśmy też akcje edukacyjne, dlatego w grudniu zaprosimy do nas dzieci, którym zwrócimy uwagę, że przyjazne zachowania pomagają w podróżowaniu komunikacją miejską - mówi Agnieszka Hamankiewicz, kierownik działu promocji i pozyskiwania funduszy w MPK. - Przed Dniem Babci i Dziadka zwrócimy uwagę na ustępowanie miejsc osobom starszym, a przed Dniem Matki na ustępowanie kobietom w ciąży.

MPK zamierza również zorganizować kampanie poświęcone wulgaryzmom, głośnym rozmowom przez telefon czy czystości pasażerów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto