Łódzki ZDiT w styczniu ogłosił przetarg, który miał wyłonić wykonawców modernizacji dwóch odcinków trasy W-Z (od krańcówki tramwajowej przy Wyszyńskiego do al. Włókniarzy oraz od ul. Kilińskiego do al. Ofiar Terroryzmu 11 września) oraz systemu sterowania ruchem. Urzędnicy zakładali, że inwestycja będzie kosztować 628,4 mln zł, w tym dofinansowanie unijne wynosiło 332 mln zł.
W marcu, po otwarciu kopert z ofertami, okazało się, że wykonawcy startujący w przetargu zaproponowali wyższe ceny i miastu zabraknie 114 mln zł. Łódź wystąpiła do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju o zwiększenie dofinansowania ze środków unijnych.
Choć ministerialna decyzja jeszcze nie zapadła, ZDiT wybrał pod koniec kwietnia wykonawcę wschodniego odcinku trasy W-Z. Najtańszą ofertę (239,05 mln zł) złożyła spółka Mosty Infrastruktura i to ona ma zmodernizować liczący 10,5 km wschodni odcinek trasy W-Z.
Wschodni odcinek trasy W-Z prowadzi od centrum Łodzi przez Piłsudskiego, Rokicińską, Hetmańską aż do fabryki Della. Na tym odcinku mają powstać cztery centra przesiadkowe:
• stadion Widzewa,
• Augustów,
• Hetmańska,
• Dell.
Wykonawca wschodniego odcinka trasy W-Z oprócz przebudowy torowiska ma również:
• przebudować:
- sieć elektryczną,
- wodociągową,
- oświetlenie uliczne,
• zmodernizować układ drogowy i przejścia podziemne przy:
- ul. Targowej, (z windami dla niepełnosprawnych)
- ul. Konstytucyjnej (z windami dla niepełnosprawnych),
- ul. Widzewskiej,
- ul. Rokicińskiej,
- ul. Augustów,
• zbudować wiadukt przy ul. Gogola,
• zbudować system odwodnienia.
Na razie nie wiadomo, kiedy zostaną wybrani wykonawcy zachodniego odcinka oraz systemu sterowania ruchem. Wszystko zależy od pozyskania z UE brakujących pieniędzy.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?