Anna Nowakowska, która mieszka przy ul. Dostojewskiego mówi, że tramwaje niech jeżdżą ul. Rokicińską czy Przybyszewskiego, z dala od bloków i osiedla. Tu jest szkoła, kościół, las widzewski, a więc taka enklawa spokoju.
Najmniej kontrowersyjny jest wariant 0. Zakłada on bowiem tylko wyremontowanie obecnego torowiska między pętlą na Retkini a pętlą Augustów.
Wariant I zakłada, że tramwaje będą jeździć po obecnej trasie, a od pętli Augustów torowisko będzie przedłużone ul. Rokicińską do al. Hetmańskiej; następnie al. Hetmańską w stronę południowej będzie prowadzić aż do al. Ofiar Terroryzmu.
Według wariantu II trasa W-Z poprowadzona będzie przez centrum miasta obok nowego dworca Łódź Fabryczna. Na wysokości ul. Konstytucyjnej łączyć się będzie z al. Piłsudskiego, a dalszy jej przebieg jest taki, jak w wariancie I. Dwa ostatnie warianty trasy od strony Retkini są w znacznej części zgodne z wersją I. Na wysokości ul. Puszkina linia skręcałaby w stronę południową.
Według wariantu III z ul. Puszkina w ul. Wujaka, następnie tory dochodziłyby do ul. Augustów, a dalej biegłaby ulicami Przybyszewskiego do al. Hetmańskiej i do pętli na al. Ofiar Terroryzmu 11 Września.
Wariant IV pozwala ominąć osiedle i zamiast w ul. Wujaka tramwaje skręcałyby na wschód dopiero w ul. Przybyszewskiego, następnie prowadziłąby do al. Hetmańskiej i do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września.
Warianty I, III i IV zakładają wybudowanie węzła przesiadkowego na al. Piłsudskiego na wysokości Centralu. Łączyłyby się tam linie trasy W-Z i trasy ŁTR. Dla samochodów powstałby tunel. Wymagałoby to także wybudowania torowiska na ul. Piotrkowskiej między al. Piłsudskiego a ul. Żwirki.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?