Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Widzewa nie chcą tramwajów

(gb)
Mapa przedstawia przebieg pięciu wariantów trasy W-Z.
Mapa przedstawia przebieg pięciu wariantów trasy W-Z. fot. ZDiT
Od tygodnia trwają Konsultacje społeczne w sprawie przebiegu tramwajowej trasy W-Z w Łodzi, zakończą się 13 lutego. Mieszkańcy protestują osiedla Chrobrego protestują przeciw wariantowi III przebiegu trasy, według którego tramwaj jeździłby między blokami ullicą Wujaka. Do Zarządu Dróg i Transportu wpłynęło już 108 ankiet od łodzian na temat.

Anna Nowakowska, która mieszka przy ul. Dostojewskiego mówi, że tramwaje niech jeżdżą ul. Rokicińską czy Przybyszewskiego, z dala od bloków i osiedla. Tu jest szkoła, kościół, las widzewski, a więc taka enklawa spokoju.

Najmniej kontrowersyjny jest wariant 0. Zakłada on bowiem tylko wyremontowanie obecnego torowiska między pętlą na Retkini a pętlą Augustów.

Wariant I zakłada, że tramwaje będą jeździć po obecnej trasie, a od pętli Augustów torowisko będzie przedłużone ul. Rokicińską do al. Hetmańskiej; następnie al. Hetmańską w stronę południowej będzie prowadzić aż do al. Ofiar Terroryzmu.

Według wariantu II trasa W-Z poprowadzona będzie przez centrum miasta obok nowego dworca Łódź Fabryczna. Na wysokości ul. Konstytucyjnej łączyć się będzie z al. Piłsudskiego, a dalszy jej przebieg jest taki, jak w wariancie I. Dwa ostatnie warianty trasy od strony Retkini są w znacznej części zgodne z wersją I. Na wysokości ul. Puszkina linia skręcałaby w stronę południową.

Według wariantu III z ul. Puszkina w ul. Wujaka, następnie tory dochodziłyby do ul. Augustów, a dalej biegłaby ulicami Przybyszewskiego do al. Hetmańskiej i do pętli na al. Ofiar Terroryzmu 11 Września.

Wariant IV pozwala ominąć osiedle i zamiast w ul. Wujaka tramwaje skręcałyby na wschód dopiero w ul. Przybyszewskiego, następnie prowadziłąby do al. Hetmańskiej i do al. Ofiar Terroryzmu 11 Września.

Warianty I, III i IV zakładają wybudowanie węzła przesiadkowego na al. Piłsudskiego na wysokości Centralu. Łączyłyby się tam linie trasy W-Z i trasy ŁTR. Dla samochodów powstałby tunel. Wymagałoby to także wybudowania torowiska na ul. Piotrkowskiej między al. Piłsudskiego a ul. Żwirki.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto