Mała obwodnica ulgą dla kierowców

Artykuł sponsorowany
Czy tzw. małe obwodnice w miastach sprawdzają się? W Radomsku na pewno. Jedna z takich małych obwodnic to ulica Tysiąclecia. Pozwala ona kierowcom uniknąć wjazdu do zakorkowanego centrum, oczekiwania przed sygnalizacją i tłoku na skrzyżowaniach.

Uruchomiona w 2009 roku droga powstała dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Dzięki unijnym pieniądzom, ulica Tysiąclecia została przebudowana, a co najważniejsze dla kierowców - jej bieg przedłużono aż do ulicy Przedborskiej. Inwestycja nie była łatwa, bo poza pracami drogowymi należało wyburzyć również stare nieruchomości, stojące ulicy... na drodze. Powstała również infrastruktura: kanalizacja deszczowa, oświetlenie itp. Całość kończy się rondem (również powstałym w ramach RPO WŁ), na ul. Przedborskiej.
Dla lokalnego ruchu - lokalnego, ponieważ samochody ciężarowe nie mają na obwodnicę wstępu - korzyści są nie do przecenienia. Ulica Tysiąclecia biegnie równolegle do głównego szlaku przecinającego miasto, ale pozwala ominąć zatłoczone centrum. Ponadto wyprowadza ruch dalej, do ulicy Narutowicza i tzw. starą trasą w kierunku Piotrkowa.

Koszt inwestycji został oszacowany na ok. 3,4 mln zł, dofinansowanie z RPO wyniosło ok. 2,5 mln zł. Prace trwały niespełna rok.

Warto dodać, że projekt dotyczący budowy małej obwodnicy w Radomsku został wybrany w 2010 roku przez Urząd Marszałkowski jako wzorcowy projekt w dziedzinie "infrastruktura transportowa". Ma być promowany w Polsce i Europie jako pozytywny przykład wykorzystania funduszy unijnych. (jd)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto