Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Łódzka Organizacja Turystyczna podsumowała 2018 rok. Coraz więcej osób odwiedza punkt informacji turystycznej

Marcin Bereszczyński
W Łódzkiej Organizacji Turystycznej przy Piotrkowskiej 28 odbyło się podsumowanie 2018 roku.
W Łódzkiej Organizacji Turystycznej przy Piotrkowskiej 28 odbyło się podsumowanie 2018 roku. Marcin Bereszczyński
Punkt informacji turystycznej przy Piotrkowskiej 28 odwiedziło w 2018 roku 26 tys. osób. Spośród nich było 6 tys. turystów zagranicznych. Dzięki portalom internetowym ŁOT udało się dotrzeć do 3 mln odbiorców. Starania ŁOT znalazły odzwierciedlenie w 187 artykułach o Łodzi, z których 95 proc. pozytywnie opisała miasto. Do tego trzeba doliczyć 80 artykułów w mediach zagranicznych.

Łódzka Organizacja Turystyczna powstała w 2017 roku. Jej siedziba mieści się przy Piotrkowskiej 28, gdzie na początku 2018 roku przeniosło się centrum informacji turystycznej z Piotrkowskiej 87. Łódzka Organizacja Turystyczna zrzesza kilkadzisiąt podmiotów, do których należą hotele i obiekty noclegowe, gestorzy atrakcji turystycznych, agencje eventowe, instytucje kultury, biura podróży, centra handlowe, uczelnie, organizacje pozarządowe oraz miasto Łódź. ŁOT powstał, aby promować łódź jako cel wycieczek turystycznych. Nie tylko turystyki biznesowej i weekendowej, ale również tradycyjnej turystyki. 28 grudnia odbyło się podsumowanie rocznych działań ŁOT.

- Łodź nie musi mieć morza, ani barnakanu, żeby przyciągnąć turystów - powiedział wiceprezydent Krzysztof Piątkowski. - Gdy zakładano ŁOT, to taki był nasz cel, chociaż sceptyków nie brakowało. Efekty są bardzo dobre, o czym świadczą podróże zagranicznych dziennikarzy do Łodzi i promocja w na portalach ŁOT w czterech językach.

Centrum Informacji Turystycznej odwiedziło 26 tys. osób, z czego 6 tys. to turyści zagraniczni. Tylko w trakcie Light Move Festival odwiedziło ten punkt 2 tys. osób. Dominują Niemcy, ale coraz częsciej pojawiają się osoby z egzotycznych państw Ameryki Południowej, krajów dalekowschodnich i Afryki.

- Udało się połączyć przedstawicieli branż hotelowej, biur podróży, instytucji kultury, gastronomii i samorządu, aby wszyscy podążali w tym samym kierunku. Łaczymy budżety z partnerami zewnętrznymi, aby organizować podróże studyjne do Łodzi. Dzięki artykułom i materiałom o Łodzi udało się wypracować ekwiwalent reklamowy w wysokości 1,7 mln zł, chociaż my zaangażowaliśmy tylko kilkadziesiąt tysięcy złotych - powiedział Tomasz Koralewski, szef Łódzkiej Organizacji Turystycznej.

ŁOT nie ma jeszcze danych o liczbie turystów, którzy odwiedzili Łódź w 2018 roku. Takie dane mają być w marcu. Wiadomo, że Łódź musi gonić pod tym wzgledem warszawę, Kraków, Poznań, Wrocław i Gdańsk.

- W wymienionych miastach od wielu lat prowadzona jest profesjonalna promocja turystyki, a ŁOT działa dopiero drugi rok - mówi Tomasz Koralewski. - Współpracujemy z tymi miastami, bo jeśli zagraniczni turyści odwiedzą Polskę, to mogą zajrzeć też do Łodzi.

W ŁOT i centrum informacji turystycznej pracuje 8 osób.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto