Łódzka Kolej Aglomeracyjna kosztowała 1,5 mld zł. Ponad pół miliarda zł kosztowały szynobusy Flirt. Za te pieniądze 20 nowych pociągów będzie serwisowane przez 15 lat. Zaplecze techniczne dla szynobusów ŁKA powstające na Widzewie to kolejne 70 mln zł.
Zmodernizowana została linia kolejowa Zgierz - Łowicz (65 mln zł), zbudowano 17 przystanków w Łodzi i na trasie w stronę Łowicza i Ozorkowa (50 mln zł), wyremontowano linię Łódź Widzew - Zgierz wraz z trzema przystankami (25 mln zł), a także przebudowano perony na stacji Łódź Widzew (250 mln zł). Wcześniej wyremontowano linię obwodową z Widzewa przez Chojny na Kaliską.
Powstanie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jest porównywalne finansowo z budową podziemnego dworca Łódź Fabryczna, który ma kosztować 1,76 mld zł.
Testy szynobusów ŁKA już się rozpoczęły. Pociągi bez problemu mknęły z prędkością 160 km/godz. Pierwszych sześć składów typu Flirt zostanie dostarczonych z fabryki Stadlera po koniec kwietnia.
Pierwsze kursy ŁKA zaplanowano między Łodzią i Sieradzem. Ma być wprowadzony wspólny bilet aglomeracyjny ważny w pociągach ŁKA i Przewozów Regionalnych. Bilet będzie obowiązywał też w pojazdach komunikacji miejskiej. Odjazdy pociągów mają być zsynchronizowane z rozkładem jazdy MPK.
Pociągi ŁKA do Łowicza przez Zgierz pojadą 1 września. W 2015 roku powinny rozpocząć się kursy do Koluszek i Kutna. W następnym etapie można spodziewać się modernizacji torów do Kutna i budowy kolejnych przystanków ŁKA.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?