Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Łódź rozmawia o rozbudowie trasy W-Z, która połączy Retkinię z Janowem

Agnieszka Magnuszewska
Działacze IPT proponują, by tramwaje skręcały z ul. Piotrkowskiej w al. Mickiewicza. Naprzeciwko Centralu mógłby być dworzec tramwajowy
Działacze IPT proponują, by tramwaje skręcały z ul. Piotrkowskiej w al. Mickiewicza. Naprzeciwko Centralu mógłby być dworzec tramwajowy fot. materiały promocyjne
Rozbudowa trasy W-Z z Widzewa na Retkinię miała rozpocząć się w 2012 roku. Inwestycja ma pochłonąć 500 mln zł a Łódź przeznaczyła w budżecie miasta tylko 2 mln zł. W czwartek przedstawiciele magistratu będą rozmawiać o trasie W-Z z przedstawicielami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Do Warszawy jadą dyrektorzy Zarządu Dróg i Transportu oraz Biura Strategii Rozwoju i Funduszy. Czego dokładnie mają dotyczyć rozmowy? Być może budowy dworca tramwajowego naprzeciwko Centralu. Budowę dworca od czterech lat promuje Inicjatywa na rzecz Przyjaznego Transportu (IPT). Magistrat nie zdradza na razie szczegółów rozmów, przedstawi je dopiero w piątek.

Dworzec tramwajowy między al. Kościuszki a ul. Piotrkowską miałby stanowić centrum przesiadkowe dla pasażerów, kursujących po trasie W-Z i Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Zamiast ul. Żwirki, tramwaje pojechałyby al. Mickiewicza.

- Tramwaje jadące po trasie ŁTR skręcałyby z al. Kościuszki w al. Mickiewicza, a potem w ul. Piotrkowską. Żeby stworzyć dworzec i dobudować na al. Mickiewicza dwa dodatkowe tory, trzeba byłoby rozsunąć jezdnie. Konieczna byłaby likwidacja chodnika przy Centralu, ale obecnie i tak służy on za parking - mówi Tomasz Bużałek z IPT.

Przez przejścia przy skrzyżowaniu Kościuszki - Mickiewicza przemieszcza się nawet tysiąc pasażerów MPK na godzinę. Mogliby korzystać z dworca przy Centralu. - W koncepcji trasy W-Z uwzględniono węzeł przesiadkowy na al. Mickiewicza. Nowoczesny dworzec, na który trzeba byłoby wydać 20 - 30 mln zł, zachęcałby do korzystania z komunikacji miejskiej - zaznacza Bużałek.

Podobny dworzec tramwajowy powstał we Wrocławiu i to przy drodze bardziej obciążonej ruchem niż ciąg Mickiewicza - Piłsudskiego.

- Zresztą auta mogą jeździć tunelem. Jeżeli już ma on powstać, bo tego chce ZDiT, to zamiast przy pl. Zwycięstwa lepiej wybudować go między Kościuszki a Piotrkowską - mówi Bużałek.

Tunel przy Muzeum Kinematografii był promowany, gdy za ZDiT odpowiadał Dariusz Joński jako wiceprezydent.

- Rozbudowa trasy W-Z miała rozpocząć się w 2012 roku. Ale jest to raczej niemożliwe, jeśli miasto przeznaczyło na to tylko 2 mln zł - podkreśla Joński.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodzkie.naszemiasto.pl Nasze Miasto