- Od kilku dni odwiedzamy to miejsce zarówno autobusami jak i tramwajami. Chcemy by przedstawiciele motorniczych i kierowców odwiedzili to miejsce i przekazali kolegom, jak wygląda, dali praktyczne wskazówki. Przykładowo, w którym miejscu najlepiej się zatrzymać. Jazda próbna to okazja to sprawdzenia sieci, układu torowisk i innych rzeczy. Może się przecież zdarzyć, że źle wyprofilowany krawężnik będzie utrudniał przejazd - tłumaczył podczas testowego przejazdu Sebastian Grochala, rzecznik MPK.
Drugi nocny test przebiegł bez większych problemów.
Zobacz też: Dworzec Łódź Fabryczna przed otwarciem [ZDJĘCIA]
- Podczas pierwszego testu były trochę gorsze warunki pogodowe i nie można było wykonać pełnego przejazdu po trasie - wspominał Sebastian Morel, motorniczy. - Teraz przejazd przebiegł bez problemu. Trasa jest zaprojektowana tak, by odpowiadała motorniczym. Tory są ułożone w taki sposób, że pozwalają wyminąć uszkodzony tramwaj na przystanku. Widać, że podczas ich budowy brano pod uwagę każdą ewentualność. Od ponad tygodnia każdy motorniczy ma informację, jak w pobliżu dworca są ułożone tory, jak są ustawione zwrotnice. Dostaliśmy też zdjęcia newralgicznych punktów - dodał motorniczy.
Komunikacja miejska ma zacząć kursować przy nowym dworcu od niedzieli, czyli od dnia jego otwarcia.
- Czasu na przetestowanie torowisk pozostało niewiele, mam nadzieję, że w niedzielę będziemy w tym miejscu jeździć bez większych problemów, ale gwarancji nie mamy - podkreślał podczas jazdy próbnej Zbigniew Papierski, prezes MPK.
Zobacz też: Dworzec Łódź Fabryczna. Pamiętacie jak wyglądał przed remontem? [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]
- Jazdy próbne zakończymy dopiero wtedy, gdy uznamy, że nie ma sensu dalsze prowadzenie testów. Myślę, że skorzystamy z okazji i będziemy prowadzić testy do samego końca, aż wjadą tu tramwaje w ruchu liniowym - dodał Sebastian Grochala.
A w pobliżu dworca będzie kursowało bardzo dużo linii tramwajowych i autobusowych. Z tego powodu będą one omijać odcinek ul. Narutowicza między P.O.W a Kilińskiego, który zaledwie kilka lat temu został wyremontowany.
- Pod dworzec będą kierowane wszystkie te tramwaje, które kursowały Narutowicza, czyli 9, 9A, 12, 12A, 13 i 4. Co do autobusów jest założenie, że pod dworcem będą kończyć bieg te linie, które do tej pory kończyły trasę na pl. Dąbrowskiego. Mowa o liniach nr: 51, 53, 58, 60, 70, 86 - tłumaczył Marcin Odrowski z MPK Łódź. - Przystanki przy dworcu są zintegrowane, więc będą się na nich zatrzymywać zarówno autobusy jak i tramwaje. Przejście między peronami jest podobne do tego na przystanku Piotrkowska Centrum.
Zobacz też: Nowa organizacja ruchu wokół Dworca Fabrycznego [MAPA]
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?