Prezes Towarzystwa Urbanistów Polskich, prof. Tadeusz Markowski, uważa, że sondażowe pytanie o to, czy łodzianie chcą budowy wiaduktu, czy nie, jest źle postawione. Według profesora w ten sposób nie prowadzi się rozmów z mieszkańcami. Należałoby zapytać jak wyeliminować problem, podać różne możliwości jego rozwiązania oraz koszty, które wiązałyby się z każdym. Pytanie postawione w sondażu nie daje możliwości racjonalnego wyboru.
Inżynierowie komunikacji oraz prezes Łódzkiej Okręgowej Izby Architektów podkreślili, że budowa wiaduktu nie byłaby konieczna gdyby ruch z autostrady poprowadzona kilkoma ulicami, a nie tylko ul. Rokicińską: „ Należy poszukać formy pośredniej między tunelem a wiaduktem, jak w Los Angeles. Może byłoby to puszczenie ruchu górą nad al. Piłsudskiego” - mówił Jacek Janiec, prezes ŁOIA.
Z kolei Roman Wieszczka z ŁOIA oraz Zbigniew Bińczyk, prezes łódzkiego oddziału Stowarzyszenia Architektów Polskich, zwrócili uwagę na ulicę Nowotargową, która może być powodem korków : „Jeśli chcemy zbudować Nowe Centrum Łodzi, musimy też zbudować Nowotargową. A jeśli będzie ona przecinać ciąg tunel - estakada, to będą korki. Żadne światła nie pomogą”- podkreślał Bińczyk.
Swoją opinię wyraził także wojewódzki konserwator zabytków, Wojciech Szygendowski. Według niego wiadukt doprowadzi do tego, że dom familijny stojący przy ul. Przędzalnianej będzie pustostanem, ponieważ stałby zaledwie 5 m od mostu.
Źródło: Konsultacje w sprawie skrzyżowania marszałków. Eksperci skrytykowali pomysł wiaduktu
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?