Koncert spotkał się, jak co roku, z wyjątkowo dużym jak na postsezonowy okres działalności Filharmonii, zainteresowaniem. Liczne audytorium stanowili tym razem nie tylko miłośnicy muzyki, czy melomani laicy, ale przede wszystkim wybitna kadra pedagogiczna łódzkiej Akademii Muzycznej. Nauczyciele, profesorowie, od wielu lat kształcący młodych, utalentowanych adeptów sztuki instrumentalnej i wokalnej, z niecierpliwością oczekiwali na występ swoich uczniów.
Ponieważ studenci prezentowali swoje prace dyplomowe, starannie przygotowywane i dopracowywane przez wiele ostatnich tygodni, czy nawet miesięcy, łodzianie mieli okazję wysłuchać wyjątkowo profesjonalnych i niemal nieskazitelnych, kunsztownych wykonań.
W pierwszej części koncertu pojawiły się przede wszytkim kompozycje twórców wschodnio i środkowo-europejskich, delikatne, wyważone, płynne, choć bynajmniej nie monotonne. Szczególną uwagę publiczności, zwrócił koncert altówkowy Béli Bartóka, w wykonaniu Marii Tomali, nagrodzony zresztą gromkimi brawami.
Po antrakcie i gratulacjach złożonych zarówno samym studentom jak i wykładowcom, podczas drugiej i ostatniej części koncertu, prawdziwy popis wokalny dał Piotr Płuska, który wykonał** piosenkę Fritza "Mein Sehnen, mein Wähnen" z opery Die tote Stadt, Ericha Wolfganga Korngolda. Porywająca aria zdecydowanie zapewniła mu miejsce wśród grona najbardziej uzdolnionych absolwentów Akademii ostatnich lat.
Spotkanie zakończyła rapsodia Maurice'a Ravela, w wykonaniu Dominiki Przech, protagonistki "Tzigane" na skrzypce i orkiestrę.
Podczas tegorocznego koncertu, swoje możliwości zaprezentowali:
Anna Ceglińska - skrzypce (klasa prof. AM Izabeli Ceglińskiej)
Szymon Komasa - bas-baryton (klasa prof. Włodzimierza Zalewskiego)
Maria Tomala - altówka (klasa dr hab. Róży Wilczak-Płaziuk)
Adam Wojtasik - saksofon (klasa wykł. Pawła Gusnara)
Piotr Płuska - baryton (klasa prof. Włodzimierza Zalewskiego)
Aleksander Jan Zuchowicz - tenor (klasa prof. AM dr hab. szt. Piotra Micińskiego)
Dominika Przech - skrzypce (klasa prof. AM Łukasza Błaszczyka)
Fot. Arkadiusz Fochtman
Młodym solistom akompaniowała Orkiestra Symfoniczna Filharmonii łódzkiej, pod batutą Marcina Wolniewskiego.**Tak znakomita oprawa muzyczna, pozwoliła artystom w sposób pełny i nietuzinkowy zaprezentować nie tylko sój talent, ale równiez wypracowany latami cięzkiej pracy wybitny warsztat.
Szczegółowy program koncertu:
-> Dmitrij Szostakowicz - Koncert skrzypcowy a-moll op.77 [części I i II] (solistka: Anna Ceglińska)
-> Siergiej Rachmaninow - Aria Aleka Wiestaborspit z opery Aleko TNii/70 (solista: Szymon Komasa)
-> Béla Bartók - Koncert altówkowy Sz120 [części II i III] (solistka: Maria Tomala)
-> Aleksandr Głazunow - Koncert na saksofon altowy i orkiestrę smyczkową Es-dur op. 109 (solista: Adam Wojtasik)
-> Erich Wolfgang Korngold - Piosenka Fritza Mein Sehnen, mein Wähnen z III obrazu opery Die tote Stadt (Umarłe miasto) (solista: Piotr Płuska)
-> Stanisław Moniuszko - Recytatyw i aria Stefana Cisza dokoła, noc jasna z III aktu opery Straszny dwór (solista: Aleksander Jan Zuchowicz)
-> Maurice Ravel - Rapsodia koncertująca Tzigane na skrzypce i orkiestrę (solistka: Dominika Przech)
Przeczytaj także:
- Zakończenie sezonu w Filharmonii Łódzkiej
- Cykl "Contem.ucha"
MM Łódź patronuje:
MMŁódź poleca: | |||
Zostań dziennikarzem obywatelskim | Konkursy | Zdrowie i uroda | Przewodnik po lokalach |
Sztuka w Łodzi | Teatr w Łodzi | Kino w Łodzi | Praca w Łodzi |
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?