Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Komunikacja miejska oddechem miasta" - happening MPK Łódź

Adam Tubilewicz
W środę, 23 września przedstawiciele MPK Łódź rozpoczęli akcję promującą zalety komunikacji miejskiej. - Chcemy działać zanim będzie za późno, jak w zakorkowanych i pełnych smogu Chinach, Londynie czy Krakowie.

Tuż po zakończeniu Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu MPK Łódź wspólnie z Klubem Miłośników Starych Tramwajów zainaugurowało łódzką odsłonę ogólnopolskiej kampanii „Komunikacja Miejska – oddechem dla miasta”.

"Oprócz Łodzi kampania rozpoczęła się także m.in. we Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Gdańsku, Płocku i innych miastach – członkach Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. W jej trakcie przewoźnicy i organizatorzy transportu publicznego będą propagować informacje na temat zalet komunikacji miejskiej dla komfortu życia. - Nie chcemy smogu, nie chcemy zakorkowanych miast. Dlatego, póki jeszcze nie jest u nas tak źle, jak chociażby w Chinach, Londynie czy już niedaleko – w Krakowie – chcemy wskazywać na relacje pomiędzy naszymi zwyczajami komunikacyjnymi a sytuacją w mieście" - opowiadał Sebastian Grochala, rzecznik MPK Łódź.

Organizatorzy akcji przytaczają szereg danych, według których w korkach Polacy spędzają około 10 – 12 dni swojego życia rocznie. Koszt z jakim wiąże się taki czas spędzony w ulicznych korkach to średnio 3 tys. zł na samochód. Samochodem podróżuje średnio 1,2 – 1,4 osoby, pojazdy komunikacji miejskiej są w stanie pomieścić ponad stu pasażerów – do przewiezienia takiej ilości osób potrzeba więc około 70 samochodów osobowych. 70 samochodów osobowych przewożących 100 osób tworzy korek o długości około 250 metrów. Tyle samo osób podróżujących komunikacją miejską, jednym autobusem to metrów 18. 70 samochodów spala około 500 litrów paliwa na 100 kilometrów. Autobus spala na tym samym odcinku 50 litrów paliwa.

W ramach kampanii MPK Łódź planuje realizację projektów edukacyjnych dla najmłodszych pod hasłem. „Akademia Kulturalnego Pasażera”. Będzie to seria zajęć skierowanych do przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych. Planowane są również lekcje dla starszych uczniów oraz spotkania z licealistami i studentami.

"W planach jest także seria działań skierowanych do kierowców samochodów, ale również akcje pokazujące tym, którzy z komunikacji miejskiej korzystają codziennie, że ich wybór ma znaczenie dla Łodzi, naszej przestrzeni miejskiej i naszego komfortu życia teraz i za kilkadziesiąt lat" - dodaje Grochala.

Czytaj też:

MPK Łódź rozpoczyna akcję przeciwko blokowaniu tramwajów przez samochody

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto