Komiks MPK Łódź ma zwrócić uwagę pracowników na zasady właściwego zachowania. Sebastian Grochala, rzecznik MPK tłumaczy, że wydanie komiksu jest pomysłem działu odpowiedzialnego za komunikację zewnętrzną i wewnętrzną. Komiks będzie doskonałym uzupełnieniem warsztatów "Prowadzący i jego pasażer", w których kierowcy i motorniczowie obecnie biorą udział.
W komiksie uwzględniono także brane ze statystyk skargi pasażerów MPK Łódź. Kierowcy i motorniczowie znajdą w nim wszystkie te zachowania, na które najczęściej skarżą się łodzianie. Stąd hasła: "Nie zmieniam samowolnie trasy" czy "Jeśli to możliwe i nie spowoduję opóźnienia, czekam na biegnącego pasażera".
Sebastian Grochala zapewnia, że kierowcy czy motorniczowie nie zawsze mogą poczekać na pasażera, bo muszą zdążyć na dany cykl świateł by później nie złapać opóźnienia na trasie. Ważne jest zrozumienie z obu stron.
Komiks to nie jedyny sposób motywacji prowadzących do właściwego zachowania. Kolejnym są odznaki superkierowcy i supermotorniczego. Otrzymają je ci pracownicy, których zachowanie może służyć jako przykład.
Grochala wyjaśnia, że przeważnie pasażerowie piszą pochwały tylko w skrajnych przypadkach, gdy kierowca ratuje komuś życie. A gdy wypełnia on sumiennie swoje obowiązki, przykładowo pomagając wjechać do autobusu niepełnosprawnemu, mało kto to docenia.
Z drugiej strony prowadzący MPK zawsze mogą wziąć sobie do serca cytat z komiksu: 'Traktuję innych tak, jak sam chciałbym być traktowany'.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?