Kampania społeczna "Nie odkładaj macierzyństwa na potem" stała się w tym tygodniu prawdziwą kością niezgody. O co chodzi?

Kampanię społeczną "nie zdążyła zostać mamą" przygotowała Fundacja Mamy i Taty. Jej bohaterką jest kobieta, która zdążyła zrobić specjalizację, wyjechać do Paryża i Tokio, wybudować dom, ale nie zdążyła zostać mamą.

Celem projektu jest zachęcanie kobiet do nieodkładania macierzyństwa na później. Spot ma wywołać publiczną debatę na temat macierzyństwa. Jak czytamy na oficjalnej stronie: nieodkladajmacierzynstwa.pl "kampania ma przedstawić macierzyństwo nie jako obowiązek czy opresję, ale naturalne pragnienie wielu kobiet, które współczesny świat mocno ogranicza". Fundacja chce także "osadzić antykoncepcję hormonalną w kontekście, w jakim rzadko pojawia się w dyskursie publicznym. Nie jako źródło wolności, ale jako narzędzie opresji wobec pragnienia bycia mamą".

Jak czytamy na stronie nieodkladajmacierzystwa.pl statystyki dotyczące macierzyństwa są alarmujące. Obecnie Polka rodzi dziecko w wieku średnio ponad 27 lat, a jeszcze 10 lat temu wiek ten wynosił 23 lata.

W ramach akcji powstał spot telewizyjny i radiowy. Za kreację, produkcję filmów i plakatów odpowiedzialna jest agencja TELESCOPE. Spot w reżyserii Floriana Malaka wyprodukował Mojo Films, a zdjęcia wykonał Radek Polak. Kampania trwa do września. Ma zakończyć się opublikowaniem raportu o zjawisku opóźniania macierzyństwa.

Kampania wywołała burzę komentarzy w sieci. Roarc IVV pisze: "Żenująca kampania pseudospołeczna mająca na celu zbudowanie w kobietach bezdzietnych poczucia winy z tego faktu i "niespełnienia". Jej twórcy w ogóle nie liczą się z uczuciami kobiet, które z bardzo różnych przyczyn nie chcą lub nie mogą mieć dzieci. Wstyd dla organizacji, która coś takiego wypuściła." Zgadza się z nim BloodyFourSquad: "Jeśli kobieta "odkłada" macierzyństwo to znaczy, że albo nie czuje się gotowa na dziecko czyli urodzenie w tym momencie byłoby błędem, albo ma inne priorytety w życiu, albo nie chce w ogóle mieć dzieci. Którykolwiek z powodów jest decyzją tej kobiety, nikt nie ma prawa mówić, że jej wybory są złe. Nie każda kobieta ma jako cel swojego życia rodzenie dzieci." Marek M kwituje to słowami: "Kobiety nie decydują się na urodzenie dziecka, ponieważ państwo nie spełnia swoich podstawowych funkcji socjalnych jak należy, a polski rynek pracy to po prostu nic innego jak wyzysk taniej siły roboczej."



Hallo

Komentarze (2)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

adi (gość) (Gochna)

Ludzie! Przecież spot nie jest skierowany do kobiet bez pracy, tylko do tych, które odkładają macierzyństwo "na później", a kiedyś mogą tego żałować. A to że nasze władze nie dbają o rodziny, to inna - jeszcze ważniejsza sprawa, ale na zły rząd nie wpływa się poprzez kampanie edukacyjne, tylko zmienia się go w wyborach !

Gochna (gość)

Zdążyłam zostać mamą-nawet samotną!
Zdążyłam dostać silnej nerwicy!
Ale niczego więcej w życiu nie dokonałam-nawet nie pamiętam kiedy byłam na wczasach-
BO MNIE NIE STAĆ!!!
W tym kraju mnie nie stać na cokolwiek!