Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Facebook wprowadzi się do Łodzi?

Redakcja
facebook
facebook Robert Zwoliński
Największy serwis społecznościowy Facebook chce otworzyć swój oddział w Polsce. Czy Łódź ma szanse przyciągnąć do siebie tego giganta?
MPK Łódź w maju ubiegłego roku pojawiło się na Facebooku

Do tej pory za Facebooka w Polsce odpowiadał oddział w Dublinie. Wydaje się, że ten społecznościowy gigant docenił w końcu aktywność użytkowników w naszym kraju, czego dowodem są jeszcze plany założenia u nas oddziału, zatrudniającego nawet kilkudziesięciu pracowników.

Choć to nadal oficjalnie niepotwierdzona informacja, to prawdopodobieństwo, że biuro powstanie w naszym kraju jest niemal 100-procentowe. Na pewno będzie to niezwykłe wydarzenie na polskim rynku social media.

Na razie sprawa jego przyszłej lokalizacji jest otwarta, ale Wrocław już rozpoczął starania o pozyskanie Facebooka u siebie. Powstała tam inicjatywa zachęcająca do założenia oddziału portalu właśnie w stolicy Dolnego Śląska. Towarzyszy jej profil "Wybieram Wrocław", a samą inicjatywę poparł także tamtejszy prezydent Rafał Dutkiewicz.

Wybieram Wrocław

Wybieram Wrocławpoparł sam prezydent Rafał Dutkiewicz.

W takim razie czy Łódź ma szansę na przyciągnięcie do siebie firmy Marka Zuckerberga? W końcu w naszym mieście funkcjonuje kilka agencji interaktywnych i social media, a także firmy z branży IT. - Jeżeli podobna inicjatywa pojawi się w Łodzi, oczywiście uzyska wszelkie poparcie ze strony władz miasta. Urząd Miasta jest przygotowany do udzielenia niezbędnego wsparcia w negocjacjach, jeśli tylko pomoc będzie potrzebna - tłumaczy Marcin Masłowski, zastępca rzecznika prezydenta Łodzi.

Jednak mieszkańcy postanowili nie czekać i wzięli sprawy w swoje ręce. Wzorem Wrocławia założony został profil na facebooku pod nazwą "FB - wybiera Łódź". Do tej pory polubiły go 23 osoby. Powstała także grupa "Łódź - lubię to", która przyciągnęła już ponad 154 łodzian.

Szacuje się, że w Polsce konto na Facebooku posiada ponad 7,5 milionów prywatnych użytkowników. Kolejnych kilkadziesiąt tysięcy profilów (tzw. fan page) założyły polskie firmy, które wykorzystują "fejsa" przede wszystkim do promocji.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto