Nowe Centrum Łodzi. UMŁ i Enkev bez porozumienia
Dworzec Łódź Fabryczna tworzą trzy hale. Ich powierzchnia wynosi 36 tys. mkw. Dach dworca tworzy 10 tys paneli - szklanych i metalowych. Do zamontowania pozostało już tylko 2500. Dzięki szklanym panelom światło słoneczne będzie docierać do peronów znajdujących się 16 metrów pod ziemią. Ściany Fabrycznego będą replikami starego dworca.
Na budowie dworca Łódź Fabryczna trwają prace wykończeniowe. Montowana są instalacje wodno-kanalizacyjne, elektryczne i wentylacyjne. Trwa również instalacja schodów ruchomych oraz wind.
W tunelu prowadzącym do dworca, na odcinku od ulicy Niciarnianej do Kopcińskiego, położono już około 5 km torów.
Dworzec Łódź Fabryczna - zobacz wizualizacje
Dworzec Łódź Fabryczna będzie jednym z najnowocześniejszych w Europie. Wchodzi w skład węzła przesiadkowego, gdzie zatrzymywać się będą pociągi, autobusy i tramwaje.
Pierwsze przejazdy pociągów technicznych do nowego dworca zaplanowano pod koniec 2015 roku.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?