Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dwa lata modernizacji trasy W-Z w Łodzi. W listopadzie zamkną skrzyżowania w centrum!

Agnieszka Magnuszewska (opr.wm)
Dwa lata modernizacji trasy W-Z w Łodzi
Dwa lata modernizacji trasy W-Z w Łodzi mat. prasowe UMŁ
1 października rozpoczyna się w Łodzi modernizacja trasy W-Z. Prace zaplanowano na dwa lata – do września 2015 r. Najpierw utrudnienia odczują pasażerowie MPK, którzy będą musieli korzystać z czterech linii zastępczych. Od 4 listopada wiele utrudnień czeka kierowców – od tego dnia ruch kołowy na alejach Mickiewicza i Piłsudskiego zostanie znacznie ograniczony.

Od wtorku, 1 października, po alejach Mickiewicza i Piłsudskiego nie kursują już tramwaje. W najbliższym czasie tory tramwajowe między ulicami Wólczańską a Kilińskiego zostaną zdemontowane. Aż do listopada prace te nie będą prowadzone na skrzyżowaniach, żeby nie utrudniać ruchu kierowcom.

Dotychczasowe linie tramwajowe, które kursowały alejami Mickiewicza i Piłsudskiego, mają zastąpić pasażerom MPK cztery linie komunikacji zastępczej:

• Z10 (centrum handlowe Tulipan - dworzec Łódź Kaliska),
• Z1 (dworzec Łódź Chojny - skrzyżowanie Kilińskiego i Tuwima),
• Z2 (Augustów - Radiostacja)
• Z3 (Kilińskiego - skrzyżowanie Marszałków).

Wyłączenie z ruchu torowiska w centrum Łodzi wiąże się też ze zmianą tras linii tramwajowych 8 i 8A. Zamiast na Widzew, będą one kursowały z Retkini na Bałuty.

Bez zmian mają kursować składy po trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (północ - południe). Ruch ma zostać tam utrzymany nawet wtedy, gdy w pobliżu Centralu budowany będzie wykop i tunel. Ruch na odcinku ŁTR w centrum miasta zostanie wstrzymany tylko na dwa miesiące podczas wakacji w 2014 roku.

W ciągu tych dwóch miesięcy wakacji ma być podłączane do ŁTR m.in. nowe torowisko, które powstanie na ulicy Piotrkowskiej między Mickiewicza a Żwirki. Dzięki temu tramwaje na trasie północ - południe i wschód - zachód będą zatrzymywały się na jednym przystanku przy Centralu.

Od 4 listopada część tras autobusowych i tramwajowych zostanie skierowana na ulicę Kopernika, której modernizacja powinna się zakończyć do końca października.

W październiku kierowcy będą się zmagać tylko z częściowymi zawężeniami jezdni na alejach Mickiewicza i Piłsudskiego. Od listopada aleje będą właściwie nieprzejezdne, bo między Wólczańską a Kilińskiego dostępny będzie tylko jeden pas, na którym ma obowiązywać nakaz skrętu w pierwszą przecznicę w prawo.

Od 4 listopada nie będą przejezdne skrzyżowania alei Mickiewicza z Wólczańską i Kościuszki. Z tego też powodu na alei Kościuszki między Zamenhofa a Radwańską powstaną dodatkowe miejsca parkingowe (płatne) dla tych kierowców, którzy będą chcieli przesiąść się do komunikacji miejskiej.

Kolejny parking - co ważne: bezpłatny - stworzono na ulicy Wróblewskiego w miejscu dawnego torowiska. Ma tam być sto miejsc parkingowych. Pozostałe parkingi w pobliżu punktów przesiadkowych znajdują się na obrzeżach centrum miasta.

Skrzyżowania z Kościuszki i Wólczańską mają pozostać nieprzejezdne do wiosny 2014 roku.

Wiosną 2015 roku zamknięte zostanie skrzyżowanie Piłsudskiego - Kilińskiego. Modernizacja trasy W-Z ma się zakończyć we wrześniu 2015 roku.

Przez dwa lata modernizacji trasy W-Z kierowcy powinni omijać ścisłe centrum Łodzi.
Żeby usprawnić ruch na ulicach, które staną się objazdami, Zarząd Dróg i Transportu zamontuje tymczasowe sygnalizacje na skrzyżowaniach: Milionowa - Kilińskiego, Czerwona - Wólczańska oraz Tuwima - Przędzalniana. Zostaną one uruchomione już w połowie października, by kierowcy się do nich przyzwyczaili.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto