Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Duże zakupy w środku tygodnia kuszą łodzian

Alicja Zboińska
Na zakupy mamy chodzić często i wydawać dużo
Na zakupy mamy chodzić często i wydawać dużo fot. Krzysztof Szymczak
Właściciele łódzkich hipermarketów chcą aby łodzianie częściej robili zakupy. Postanowili więc zmienić zwyczaje zakupowe łodzian, którzy po duże spożywcze sprawunki wybierają się zwykle w piątki, soboty i niedziele. Teraz najwięcej promocji jest w środy, wcześniej też niż zwykle zaczynają obowiązywać nowe gazetki reklamowe.

- Dużo pracuję, więc zakupy robię zwykle w piątki i to na cały tydzień - mówi Irena Gajdzińska z Łodzi. - W marketach z reguły w piątki zaczynały się promocje, ale od pewnego czasu wszystko się zmieniło. Zbieram też punkty w programie lojalnościowym i teraz dodatkowe punkty albo zniżki przyznawane są w środy. Widocznie marketom zależy na tym, byśmy dwa razy w tygodniu wydawali pieniądze.

Agnieszka Łukiewicz-Stachera, rzecznik Reala, zapewnia, że sieć w różnych terminach przygotowuje oferty dla różnych grup klientów. - Doceniamy tych, którzy kupują u nas stale i dajemy im możliwość zrobienia zakupów z 10--proc. zniżką w środy, pod warunkiem, że na sprawunki wybrali się kilka dni wcześniej - mówi Agnieszka Łukiewicz-Stachera. - Niektóre propozycje są dla tych, którzy biorą udział w programie lojalnościowym, inne dla wszystkich kupujących. Zależy nam, by klienci stale mogli znaleźć coś dla siebie, nie tylko pod koniec tygodnia. Nowe gazetki promocyjne obowiązują więc od czwartku.

Także w czwartki promocje zaczynają się w hipermarketach Tesco.

Zdaniem dr. Pawła Kowalskiego z Katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji Uniwersytetu Łódzkiego, obserwujemy walkę między hiper- a supermarketami.

- Nazywamy to rywalizacją międzyformatową - mówi dr Kowalski. - Supermarkety są obecne na osiedlach, klienci robią tam codzienne zakupy, przez co rzadziej zaglądają do dużych sklepów. Hipermarkety odczuwają więc spadek sprzedaży, zachęcają kupujących, by to właśnie tu robili zakupy. Szefowie hipermarketów chcą zmienić nasze przyzwyczajenia zakupowe, gdyż w dużych sklepach kupujemy z reguły pod koniec tygodnia, w weekendy i zachęcić nas do robienia częstszych sprawunków.

Według dr. Kowalskiego, właściciele hipermarketów właśnie teraz podjęli walkę o to, by nasze przyzwyczajenia zakupowe uległy zmianie. Musieli to zrobić, by nie stracić zbyt wielu kupujących na rzecz mniejszych placówek handlowych, a tak by się stało, gdyby nie ta reakcja.

Dr Kowalski spodziewa się, że takich akcji będzie więcej, a konkurencja między mniejszymi a większymi marketami będzie ostrzejsza.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto